Travelist rozwija skrzydła w drodze na nowe rynki

opublikowano: 11-09-2017, 22:00

Jeden z liderów e-travel za sojusznika zyskał Slevomat, potentata z Czech. Wraz z nim chce m.in. wejść w drogę Grouponowi i eSky

Tomasz Nowiński, twórca potęgi Groupona i Travelista w Polsce, wkrótce ogłosi inwestycję w biznes e-commerce. Tam też zaangażuje się operacyjnie. Przedsiębiorca nie chce jeszcze ujawnić szczegółow, opowiada natomiast o swoim ostatnim poważnym dokonaniu w Traveliście (po opuszczeniu prezesury wciąż zasiada w radzie nadzorczej). To on operacyjnie stoi za ostatnią dużą inwestycją Secret Escapes, spółki matki Travelista (rozwój Secret Escapes finansuje m.in. Google Ventures). Przejęcie czeskiego Slevomatu to nie przelewki.

Tomasz Nowiński, do niedawna prezes Travelista, przez kilka miesiecy pracował nad transakcja dołaczenia do grupy czeskiego Slevomatu. Polsko-czeski sojusz zamierza wkrótce sprzedawac m.in. bilety lotnicze.
Zobacz więcej

NO TO LECIMY:

Tomasz Nowiński, do niedawna prezes Travelista, przez kilka miesiecy pracował nad transakcja dołaczenia do grupy czeskiego Slevomatu. Polsko-czeski sojusz zamierza wkrótce sprzedawac m.in. bilety lotnicze. ARC

— Spółka w Czechach i na Słowacji ma wyższą penetrację w e-handlu niż np. Allegro w Polsce — mówi Tomasz Nowiński.

Według informacji „PB”, Slevomat ma być drugą nogą Secret Escapes w regionie. Wspólnie z Travelistem mają zebrać najlepsze owoce na rynku e-travel, także poprzez zupełnie nową ofertę w Polsce.

Kupon do Budziejowic

90 mln EUR — tyle przychodów w 2016 r. zanotował Slevomat, około 30 proc. więcej niż Travelist w Europie Środkowo-Wschodniej.

— Slevomat to nieco inaczej skonstruowany biznes, działa w formule zakupów grupowych, udowadniając, że może to być strategia dająca rentowność. Ponadto jedynie połowę przychodów ma ze sprzedaży w segmencie podróży. Reszta to m.in. usługi i restauracje — podkreśla Tomasz Nowiński.

Pomysł na synergię nie jest wcale tak oczywisty. Oba biznesy nie tylko podzielą się bazami hoteli i klientów, Polacy nie tylko zyskają dostęp do weekendowych ofert w np. Czeskich Budziejowicach. Travelist planuje bowiem nadepnąć na odcisk polskiemu Grouponowi, wprowadzając ofertę pokoi hotelowych i SPA w postaci bezterminowych voucherów, a nie jedynie — jak dotychczas — rezerwacji na konkretne dni.

— Zakładam, że na ten produkt rodem z zakupów grupowych jest zapotrzebowanie w Polsce. To wkrótce może być nawet kilkanaście procent sprzedaży na Traveliście — uważa Tomasz Nowiński.

Odlot po Graala

Drugi pomysł ze Slevomatem w tle to nałożenie na dużą bazę miejsc noclegowych nowej warstwy — parowania biletów lotniczych w czasie rzeczywistym. W sprzedaży ofert lotniczych, łączonych także z noclegami, prym wiodą m.in. Fru.pl oraz eSky, oba notujące w regionie przychody liczone w setkach milionów złotych. Zresztą w marketingu w wyszukiwarkach Travelist już od lat rywalizuje z Fru.pl i eSky. Zdaniem Michała Wrodarczyka, prezesa Fru.pl, Travelist wchodzi na wcale niełatwy rynek, spenetrowany nie tylko przez firmy podobne do Fru, ale także przez metawyszukiwarki, np. Kayak, czy wirtualne biura podróży.

— Wiele firm próbuje łączyć sprzedaż rezerwacji hotelowych i biletów lotniczych. To taki Święty Graal, bo przecież większy koszyk to wyższa marża. Ale w praktyce jest to nie lada wyzwanie. Okazuje się, że użytkownicy wcale nie są skłonni przechodzić dość złożonego procesu zakupu dwóch produktów jednocześnie — uważa Michał Wrodarczyk.

Tomasz Nowiński przyznaje, że rynek jest konkurencyjny, ale wchodząc na niego z pozycji lidera w e-travel, ma się w ręku kluczowy atut: największą w regionie bazę miejsc wypoczynkowych w promocyjnych cenach, a to tam lata się jakby chętniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Travelist rozwija skrzydła w drodze na nowe rynki