BIZNES I FINANSE: RYNEK
Reklama TV: TVN podtrzymuje, że spodziewa się niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2014 roku w ujęciu r/r i spodziewa się własnego wzrostu powyżej dynamiki rynkowej, poinformował agencję ISBnews prezes grupy Marcus Tellenbach.
"Spodziewamy się niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy TV. Zawsze jesteśmy lepsi od rynku" – powiedział ISBnews Tellenbach podczas prezentacji kanału TVN24 Biznes i Świat.
W niedawnym raporcie CEE Equity Strategy, analitycy Erste Research wskazali, że oczekują wzrostu rynku reklamy TV w Polsce o 2,5% r/r w 2014 i wyrazili obawę, że TVN może pokazać słabszą dynamikę od rynku.
Wcześniej Tellenbach wskazywał, że odbudowujący się rynek w połączeniu z bilansem grupy wzmocnionym dzięki refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy rentowności operacyjnej i netto w 2014 roku.
Źródło: ISBnews
Maciej Plebański, prezes T-Systems Polska, o rynku IT w 2013 i 2014: Kryzys – choć szeroko komentowany – w rzeczywistości nie był odczuwalny w branży IT. O znacznych wzrostach ani ograniczeniach inwestycji w informatykę nie może być mowy. Owszem jeszcze do niedawna widoczne było spowolnienie i wydłużenie procesu decyzyjnego związanego z inwestycjami, ale zmiany budżetów – in plus / in minus – nie były obserwowane. Świadczy to o dojrzałości rynku oraz jego stabilizacji.
Znacznie bardziej wyraziste były zmiany kierunków inwestowania. Firmy przeznaczały bowiem coraz większe środki na rozwiązania i usługi w chmurze, odchodząc tym samym od wydatków jednorazowych (CAPEX) na rzecz kosztów operacyjnych (OPEX). Ten trend z pewnością się utrzyma.
Kierunkiem rozwoju dla informatyki w firmach jest chmura i outsourcing. Tegoroczne doświadczenia pokazują, że zjawiska te nie tylko nie wyhamowują, a – wręcz przeciwnie – z każdym kwartałem nabierają tempa. W perspektywie najbliższych dwóch-trzech lat będą zapadać kolejne decyzje, aby korzystać z usług doświadczonych partnerów IT. Dlatego stale będziemy rozbudowywać nasze portfolio usług w tym obszarze.
W dużych korporacjach działy IT coraz częściej zaczynają pełnić rolę brokera usług w chmurze, dla nich więc będziemy budować środowiska hybrid cloud, łączące infrastrukturę w przedsiębiorstwie z infrastrukturą zewnętrzną.
W sferze oprogramowania, firmy będą dążyć do bardziej efektywnego wykorzystania gromadzonych danych, a tym samym usprawnienia zarządzania przedsiębiorstwem. Dlatego w T-Systems Polska postawimy na nowe projekty ERP oraz usługi analityki biznesowej w oparciu o nasze zachodnioeuropejskie referencje. Widzimy też rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania biznesowe, z których będzie mógł korzystać także odbiorca końcowy. Są to tzw. usługi Business to Business to Consumer. Spodziewamy się rozszerzenia istniejących rozwiązań np. SAP dla klienta końcowego firm energetycznych czy telekomunikacyjnych.
Istotnym i nowym trendem jest pojawienie się w polskich firmach specjalistów pełniących funkcję Chief Digital Officer. Są to osoby, które koordynują rozwój organizacji w stronę sfery cyfrowej. Spajają zarządzanie technologią, ale też częścią sprzedaży i marketingu. Trend ten pokazuje, że informatyka jest systematycznie wpisywana w szerszą strategię biznesową. Zmiany te wymusza m.in. rosnące znaczenie modelu cloud czy mediów społecznościowych.
W polskim oddziale T-Systems będziemy w dalszym ciągu stawiać na lokalny rynek. Zwiększyliśmy zespół, poszerzamy portfolio usług i klientów. Choć nieustannie szukamy nowych obszarów rozwoju, w 2014 roku największy nacisk będziemy dalej kłaść na usługi outsourcingu i model cloud. Nasze cele na nadchodzący rok m.in. finansowe zostały podwojone w porównaniu do tegorocznych.
Źródło: ISBnews
Dzienniki: Sprzedaż „Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, spadła o 16,59% r/r w listopadzie 2013 roku. Liderem pod względem sprzedaży ogółem pozostał "Fakt", wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W listopadzie 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostał "Fakt". Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mógł "Parkiet", z kolei najwięcej straciła "Gazeta Polska Codziennie".
Średnia sprzedaż ogółem dziennika "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie ub.r. wyniosła 335 134 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej oznacza spadek wynoszący 3,36% - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Druga pozycja należała do "Gazety Wyborczej" (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 190 383 egz., po spadku o 16,59%.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się "Super Express" (Murator). Jego wynik w listopadzie ub.r. zmniejszył się o 5,23% do 152 289 egz. Oczko niżej znalazła się "Rzeczpospolita" (Gremi Business Communications), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 14,36% i wyniosła 62 796 egz.
Źródło: ISBnews
Rynek outsourcingu zarządzania dokumentami: Rynek ten urośnie nawet o 20% w 2014 roku, poinformował prezes ArchiDoc z Grupy OEX Konrad Rochalski.
"W kończącym się roku 2013 branża usług z zakresu zarządzania dokumentacją i obsługi back-office kontynuowała utrzymującą się od kilku lat tendencję wzrostową. Do szerszego wykorzystywania rozwiązań z tego zakresu w dużej mierze przyczynia się większa świadomość klientów, którzy coraz mniej obawiają się powierzania swoich dokumentów zewnętrznym dostawcom. Rodzimy rynek usług back-office wciąż jednak jest na początku drogi.
Dynamika wzrostu nowego biznesu i tempo rozwoju współpracy z dotychczasowymi klientami bardzo optymistycznie nastrajają nas na przyszłość. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy upłynie pod znakiem nawet 20% wzrostu rynku" – powiedział Rochalski, cytowany w komunikacie.
Zaznaczył, że polski sektor usług z zakresu zarządzania dokumentami i obsługi back-office zwiększa swoją wartość o kilkadziesiąt procent rocznie.
"Według badań Ipsos, z outsourcingu tego obszaru korzysta już 25% firm. Główną siłą napędową rynku usług back-office są centra usług wspólnych świadczące usługi dla międzynarodowych koncernów. W tyle nie pozostają jednak także polscy gracze szukający klientów wśród największych krajowych przedsiębiorstw" - dodał prezes ArchiDoc.
Źródło: ISBnews
Raport o penetracji internetu: Polska zajęła 30. miejsce wśród 34 krajów członkowskich Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) pod względem penetracji usług dostępu do szerokopasmowego internetu.
Wskaźnik ten wyniósł w przypadku Polski 15,4%, zaś średnia dla OECD to 26,7% (według stanu na czerwiec 2013 r.).
W czołówce rankingu pod względem penetracji usług internetowych znalazły się Szwajcaria (43,8%), Holandia (40,0%) i Dania (39,7%). Niżej od Polski uplasowały się: Słowacja (15,2%), Chile (12,8%), Meksyk (11,9%) i Turcja (10,7%), podała OECD.
Polska odnotowała jednak wzrost wskaźnika penetracji szybszy niż średnia dla całej organizacji - było to odpowiednio: 6,1% r/r i 3,3% r/r. Polska znalazła się na 13. miejscu wśród krajów OECD pod względem liczby użytkowników szerokopasmowego internetu - wyniosła ona 5,95 mln w czerwcu 2013 r. (wobec 91,34 mln w USA i 332,20 mln w całej Organizacji).
W przypadku dostępu mobilnego, Polska uplasowała się na 10. miejscu z 22,72 mln użytkowników (wobec 299,45 mln w USA i 851,19 mln w całej OECD).
Źródło: ISBnews
Polski internauta: Najświeższe wyniki badania NetTrack mówią, że 62,7 proc. Polaków (poza najmłodszymi) korzysta z sieci. Online jest prawie 19 mln osób. O 1,8 mln więcej niż przed rokiem. Z ostatniej Diagnozy Społecznej wynika, że użytkownik spędza w sieci 12 godzin tygodniowo.
Tylko nieco ponad połowa jest w sieci ponad godzinę dziennie. Do dwóch godzin dziennie spędza w sieci 71 proc., 40 i więcej godzin w tygodniu deklaruje 6 proc. użytkowników. Według World Internet Project 70 proc. polskich internautów ma laptopa, 57 proc. – komputer stacjonarny, a posiadaczami tabletów jest tylko 12 proc.
Źródło: DGP
Przeglądarki www: Chrome Mobile z największym wzrostem. Firefox nadal na pierwszym miejscu. Gemius sprawdził, czy Polacy serfują po sieci za pomocą tych samych przeglądarek co rok temu.
Przez ostatni rok ponad dwukrotnie wzrósł ruch z przeglądarek mobilnych w polskiej sieci. W grudniu 2012 roku utrzymywał się na poziomie 4 proc., podczas gdy na zakończenie 2013 roku wyniósł już 9 proc. Najbardziej popularne dla posiadaczy smartfonów i tabletów są przeglądarki mobilne oparte na silniku WebKit (6 proc. udziału w ruchu internetowym) ‒ w tym głównie Safari Mobile. Popularnością cieszy się również Chrome Mobile (1 proc.) i Opera Mini (1 proc.).
W ujęciu rocznym największy, bo niemal dziesięciokrotny, wzrost zanotował Chrome Mobile. Przez rok udział tej przeglądarki w ruchu internetowym zwiększył się z 0,2 proc. do 1,3 proc. Natomiast największy spadek odnotowała Nokia Browser. W porównaniu rocznym ruch w polskiej sieci wykonywany z przeglądarki Nokii spadł o połowę (z 0,2 proc do 0,1 proc.).
Z kolei internauci, którzy surfują po sieci za pomocą komputerów stacjonarnych nadal najbardziej cenią sobie Firefoksa. W grudniu 2013 roku z tej przeglądarki pochodziło 39 proc. ruchu internetowego w Polsce. Na drugim miejscu, tak jak przed rokiem, uplasował się Google Chrome (30 proc. udziału w ruchu internetowym), a na trzecim Internet Explorer (15 proc.).
W porównaniu do danych sprzed roku największym wzrostem może pochwalić się przeglądarka firmy Google. Jej udział w ruchu internetowym wzrósł o pomad jedną dziesiątą (wzrost z 26 proc. do 30 proc.).
Natomiast największy spadek, o jedną szóstą, zanotowała przeglądarka Microsoftu (spadek z 18 proc. do 15 proc.).
Źródło: Gemius
Komputery PC: W 2013 roku sprzedaż komputerów osobistych spadła o 10 proc., poinformowały firmy analityczne Gartner i IDC. W żadnym z minionych lat sprzedaż nie spadła więcej niż o 4 proc. W 2013 roku dostawy PC-tów wyniosły 314-316 mln sztuk, według szacunków Gartner i IDC. Oznacza to, że spadły do poziomu z kryzysowego 2009 roku. IDC prognozuje, że w 2014 roku sprzedaż komputerów osobistych spadnie o 4 proc.
Źródło: pb.pl
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
TVN: Grupa oczekuje, że nowy kanał informacyjny TVN24 Biznes i Świat (TVN24 BiŚ) osiągnie rentowność EBITDA w ciągu trzech lat, poinformował agencję ISBnews prezes grupy Marcus Tellenbach. „Spodziewamy się break even kanału na poziomie EBITDA w ciągu trzech lat, co jest standardowym okresem dla kanału o takim kontencie. Pierwszy rok działalności przyniesie straty, co jest związane z nakładami poniesionymi na rozpoczęcie nadawania" – powiedział ISBnews Tellenbach podczas prezentacji kanału.
Według jego słów spółka oczekuje, że docelowo TVN24 BiŚ osiągnie podobny poziom marży EBITDA jak TVN24, który generuje na tym poziomie ok. 50% rentowność.
Kanał TVN24 Biznes i Świat – drugi, obok TVN24, kanał informacyjny należący do TVN, zaczął nadawać z początkiem 2014 roku. W ofercie programowej stacji znajdują się najświeższe i najważniejsze informacje z rynków polskich i zagranicznych, wiadomości ze świata oraz analizy i komentarze ekspertów.
Nowy kanał jest kierowany do osób zainteresowanych gospodarką oraz zależnościami polityczno – ekonomicznymi między Polską a światem, widzów ciekawych, jaki wpływ na polski rynek mają decyzje zapadające na świecie. Źródło: ISBnews
T-Systems Polska: Spółka spodziewa się, że 2013 rok zamknie ponad 40-proc. wzrostem przychodów na rynku polskim w porównaniu do poprzedniego roku, poinformował agencję ISBnews prezes firmy Maciej Plebański. W jego ocenie, rynek IT w Polsce ma bardzo dobre perspektywy rozwoju.
„Zrealizowaliśmy plany strategiczne. Skupiliśmy się na oferowaniu usług nie tylko globalnym, ale także lokalnym odbiorcom. O połowę wzrosła wartość naszych usług oferowanych polskim klientom. Na szczegółowe podsumowania finansowe jest jeszcze za wcześnie, ale spodziewamy się, że rok zamkniemy ponad 40-proc. wzrostem przychodów na rynku polskim w porównaniu do ubiegłego roku" – powiedział ISBnews Plebański.
Według wcześniejszych informacji T-Systems w 2012 roku wypracował 258 mln zł obrotu. W połowie ub.r. prezes T-Systems zapowiadał, że w ciągu kilku lat planuje podwoić przychody w Polsce. Prezes T-Systems dodał w rozmowie z ISBnews, że w 2013 roku firma rozpoczęła współpracę z wieloma nowymi klientami, zarówno na rynku komercyjnym, jak i publicznym m.in. Work Service, PKP czy Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
„Sfinalizowaliśmy istotne kontrakty globalne m.in. dla Shell czy RWE. Od lutego 2014 r. będziemy świadczyć usługi umożliwiające kompleksowe zarządzanie infrastrukturą IT RWE. W sumie będziemy obsługiwać ok. 40 tys. komputerów firmy w całej Europie m.in. w Polsce. Kolejny kontrakt na międzynarodową skalę sfinalizujemy jeszcze w tym roku. Będzie to wdrożenie dla jednego z koncernów z sektora FMCG. Jego istotna część, opiewająca na 8 mln USD, przypada na polski rynek. Bierzemy także udział w istotnych przetargach publicznych. Jeśli chodzi o portfolio, rozwinęliśmy naszą infrastrukturę usług w modelu cloud, a także outsourcingu IT i rozwiązania, które oferujemy za pomocą sieci dziewięćdziesięciu data center T-Systems na całym świecie. Rozwój T-Systems w Polsce zdecydowanie nabrał tempa. Nasza spółka-matka, grupa Deutsche Telekom, utwierdziła się w przekonaniu, że polski rynek IT ma ogromny potencjał" – podsumował Plebański.
Źródło: ISBnews
CD Projekt: Fantasy Flight Games, światowy lider rynku produkcji oraz dystrybucji gier planszowych, we współpracy ze studiem CD Projekt RED należącym do Grupy CD Projekt, wyda w bieżącym roku grę "The Witcher Adventure Game". Gra będzie miała światową premierę w 2014 r., poinformował szef studia CD Projekt RED i członek zarządu CD Projekt Adam Badowski.
"Fantasy Flight Games to firma znana z najwyższej jakości produktów, mająca doskonały kontakt ze środowiskiem graczy. Jesteśmy dumni, że możemy pracować nad rozszerzaniem wiedźmińskiego świata w tak doborowym towarzystwie" - powiedział Badowski, cytowany w komunikacie.
Oprócz "klasycznej" wersji planszowej, "The Witcher Adventure Game" zostanie również udostępniona w wersji na tablety. Gra planszowa, podobnie jak komiksy, oprócz znaczącego wzmocnienia marki "Wiedźmin" będzie stanowić kolejne źródło dochodu dla CD Projekt.
Autorem planszowej wersji "The Witcher Adventure Game" jest Ignacy Trzewiczek - twórca o światowej reputacji wyrobionej dzięki takim tytułom jak "Stronghold", „51st State" czy "Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island". W jego najnowszej produkcji gracze będą mogli rywalizować lub współpracować, wcielając się w wiedźmina Geralta, czarodziejkę Triss Merigold, barda Jaskra lub krasnoluda Yarpena Zigrina. Staną przed nimi różnorodne zadania: od polowania na potwory po udział w dworskich intrygach - dzięki nim, każda kolejna rozgrywka może mieć inny przebieg. Polskim dystrybutorem "Wiedźmin Gra Przygodowa" będzie spółka CDP.pl.
Źródło: ISBnews
MCI Management: Fundusz rozpoczął proces upraszczania struktury swojej grupy. Pierwszą inicjatywą jest połączenie funduszy MCI.CreditVentures i MCI.BioVentures w jeden wehikuł inwestycyjny, poinformował członek zarządu MCI Management odpowiedzialny za fundraising i zarządzanie funduszem MCI.CreditVentures FIZ w Grupie MCI Wojciech Marcińczyk.
"Połączenie dwóch funduszy w jeden podmiot inwestycyjny pozwoli nam uprościć strukturę Grupy i osiągnąć oszczędności z tytułu zmniejszenia kosztów administracyjnych. Z kolei niższa baza kosztowa pozwoli nam jeszcze efektywniej realizować naszą strategię inwestycyjną" - powiedział Marcińczyk, cytowany w komunikacie.
W materiale spółki podano, że w ramach optymalizacji struktury działalność funduszu MCI.CreditVentures zostanie technicznie wygaszona a jego aktywa przeniesione do funduszu MCI.BioVentures, w którego portfolio na koniec 2013 r., po przeniesieniu spółki Biotech Varsovia Pharma do portfolio funduszu MCI.TechVentures i sprzedaży Internetowego Domu Zdrowia, pozostała tylko spółka Genomed. Nowo utworzony podmiot przyjmie nazwę MCI.CreditVentures.
"Po zakończeniu pierwszego projektu w ramach reorganizacji w GK MCI pozostaną 3 fundusze tzw. evergreen, tj. inwestujące i pozyskujące środki na inwestycje na bieżąco oraz 2 fundusze tzw. commitment współtworzone z Krajowym Funduszem Kapitałowym z zamkniętym horyzontem inwestycyjnym, inwestujące w spółki na etapie early stage. W ramach optymalizacji struktury GK MCI rozważa również utworzenie w przyszłości 2 nowych funduszy typu commitment" - podano również.
Źródło: ISBnews
Arteria: Spółka umorzyła 3 tys. obligacji serii C o łącznej wartości nominalnej 3 mln zł, podała spółka.
"Podstawą umorzenia było oświadczenie w przedmiocie spełnienia świadczeń z obligacji przez emitenta oraz wyrażenie zgody na wykreślenie zastawu rejestrowego wydane przez Dom Inwestycyjny Investors. Spełnienie świadczeń nastąpiło poprzez wykup oraz ostateczne rozliczenie kwot należnych obligatariuszom obejmujących wartość nominalną obligacji oraz wartości odsetek należnych obligatariuszom na dzień wykupu" – czytamy w komunikacie.
Obligacje miały oprocentowanie w wysokości 10% w skali roku. Środki pozyskane z emisji obligacji serii C zostały przeznaczone na cele związane z działalnością operacyjną spółki.
Wcześniej Arteria wskazywała, że spodziewa się rekordowego IV kw. 2013 r. Prezes spółki Marcin Marzec informował też, że w 2014 r. w planach jest rozwój nowych segmentów biznesowych: nowy projekt obsługi klienta, dystrybucja kart kredytowych, czy też budowę podmiotu, który będzie współpracował z kilkoma bankami. Nie wykluczył również ewentualnych przejęć.
Źródło: ISBnews
Multimedia Polska: Operator rozpoczyna sprzedaż telefonii komórkowej w modelu MVNO i tym samym uzupełniają dotychczasowe portfolio usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, poinformował prezes spółki Andrzej Rogowski.
"Wcześniej nie decydowałem się na dostarczanie usług mobilnych, z uwagi na mało atrakcyjne propozycje operatorów infrastrukturalnych. Obecnie wynegocjowaliśmy bardzo korzystne warunki umowy z Polkomtelem, toteż usługa ta, generując przyzwoitą marżę, stanie się realną częścią naszego biznesu. Liczymy, że nasza konkurencyjna oferta spotka się z zainteresowaniem zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów" - powiedział Rogowski, cytowany w komunikacie.
Operator podkreśla, że wprowadza konkurencyjną ofertę obejmującą m.in. jeden abonament i wspólny pakiet minut dla telefonii stacjonarnej i komórkowej. "Innowacyjnym rozwiązaniem oferowanym przez Multimedia Polska jest jeden abonament i wspólny pakiet minut dla telefonii stacjonarnej i komórkowej. Każdy abonent będzie mógł wybrać do 3 kart SIM i wykorzystywać limit połączeń z maksymalnie czterech aparatów (jednego stacjonarnego i trzech komórkowych). Liczba wykorzystywanych kart SIM nie wpłynie na wysokość abonamentu" - czytamy dalej.
Dla klientów korzystających zarówno z telefonii stacjonarnej jak i komórkowej Multimedia Polska przygotowały dwa plany taryfowe. Operator przygotował również dwa plany taryfowe obejmujące wyłącznie telefonię komórkową.
Świadczenie usług telefonii komórkowej przez Multimedia Polska jest możliwe dzięki umowie z Polkomtelem, operatorem sieci Plus, który zapewni Multimediom hurtowy dostęp do sieci mobilnej.
Źródło: ISBnews
Action: Spółka szacuje, że wartość przychodów ze sprzedaży uzyskanych przez spółkę w IV kwartale 2013 roku wyniesie 1.400,19 mln zł, co oznacza wzrost o 22,9% w skali roku, poinformowała spółka.
„Szacowany przychód jest więc wyższy o 261 232 tys. zł, tj. o 22,9% w stosunku do przychodów ze sprzedaży w IV kwartale roku 2012, które wyniosły 1 138 954 tys. zł. Wartość szacunku oparta jest na danych z systemów transakcyjnych spółki" - podano w komunikacie.
Potwierdzenie szacunku zostanie dokonane w jednostkowym raporcie za rok 2013, który zostanie opublikowany 20 marca 2014 r.
Źródło: ISBnews
EXAmobile: Aplikacje spółki zostały zainstalowane na ponad 4,3 mln urządzeń mobilnych. Łączna liczba unikalnych użytkowników, którzy kiedykolwiek zainstalowali aplikacje EXAmobile, po I-IV kw. 2013 r. przekroczyła 4,3 mln. Tylko w IV kw. 2013 roku aplikacje EXAmobile S.A. zainstalowano na ponad 1,28 mln urządzeń mobilnych.
W całym 2013 roku łączna liczba wyświetleń reklam w aplikacjach opublikowanych przez EXAmobile przekroczyła 140 mln. W IV kw. 2013 roku liczba wyświetlanych reklam przekroczyła 60 mln wyświetleń i była ponad 97% wyższa w porównaniu do III kw. 2013 roku oraz ponad 260% wyższa niż w tym samym okresie roku 2012. Spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię, na koniec 2013 roku firma posiadała w swoim portfolio ponad 115 aplikacji. Głównym źródłem dochodu EXAmobile są reklamy emitowane wewnątrz aplikacji.
Źródło: spółka
e-podróżnik.pl: Internetowa wyszukiwarka połączeń kolejowych i autobusowych, a także połączeń komunikacji miejskiej na koniec 2013 roku zanotowała obrót w wysokości 10 mln zł ze sprzedanych biletów autobusowych. Rekordowy wynik został osiągnięty dzięki 100% wzrostowi sprzedaży.
W 2013 roku wyszukiwarka wprowadziła do swojej oferty nowatorskie rozwiązania technologiczne tj. system wyszukiwania „od adresu do adresu" oraz aplikację mobilną. Dodatkowo, e-podróżnik.pl powiększył sieć dystrybucji biletów do 100 punktów sprzedaży tradycyjnej. Na wynik wyszukiwarki wpłynęła także regularnie powiększająca się liczba przewoźników udostępniających swoje bilety w ramach e-podróżnik.pl.
W wyniku dynamicznego rozwoju w latach 2008-2013, właściciel marki e-podróżnik.pl – został przekształcony w spółkę akcyjną - Teroplan.
Źródło: spółka
Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East and Africa (CEEMEA): Spółka ogłosiła najlepsze wyniki oglądalności swoich stacji w Polsce w okresie świątecznym. Łączny udział w grupie komercyjnej (16-49) w okresie 24.12.2013 – 06.01.2014 wyniósł 2,77%, co oznacza 10% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2012/2013 roku.
Główną siłą napędową wzrostów był Discovery Channel, który okazał się najchętniej oglądaną stacją dokumentalną w okresie świątecznym w grupie komercyjnej 16-49 i uzyskał ponad 1% udział w rynku (1.09% SHR) oraz wzrost rok do roku na poziomie aż 21%.
Źródło: spółka
Tweegee: Społecznościowy portal dla dzieci, który osiągnął już sukces w takich krajach, jak Włochy, Turcja, Argentyna czy Rosja może być wkrótce dostępny także w polskiej wersji. Jego właściciel zainteresowany jest bowiem wejściem na polski rynek. Chce przy tym współpracować z jedną z polskich grup medialnych, która ma już doświadczenie przy podobnych projektach i mogłaby być partnerem tego przedsięwzięcia.
Zdaniem przedstawiciela firmy, który odpowieda za rozwój portalu w Polsce, Tweegee – tak jak w innych krajach - mógłby stać się w krótkim czasie bardzo popularnym medium wśród polskich dzieci. „W każdym kraju, gdzie istnieje Tweegee, portal dostarcza jego użytkownikom treści mające charakter głęboko osadzony w lokalnych zwyczajach i kulturze, o walorze edukacyjnym i pomocnym w rozwoju dzieci, a – co najważniejsze – jest on w pełni bezpieczny. Pełną kontrolę nad portalowymi treściami i zabawami mogą mieć rodzice i opiekunowie użytkowników." – mówi Amnon Ortner odpowiedzialny za rozwój Tweegee w Polsce.
Wchodząc na polski rynek, firma będąca właścicielem Tweegee zainteresowana jest współpracą z polskim partnerem. Mogła by to być jedna z działających w naszym kraju grup medialnych, które mają już doświadczenie zarówno w uruchomieniu, jak i bieżącej obsłudze takiego projektu.
„Współpraca z lokalnym partnerem pozwoliłaby przede wszystkim na opracowanie wersji tej platformy, która byłaby w pełni dostosowana do polskich warunków – na przykład pod względem kulturowym i językowym. Dzięki temu, a także unikalnemu know how i rozwiązaniom technologicznym Tweegee najmłodsi użytkownicy w Polsce mieliby do dyspozycji nowoczesny, prosty w obsłudze i bezpieczny serwis." – dodaje Amnon Ortner.
Tweegee stało się w ostatnich latach jednym z najpopularniejszych portali dla dzieci w wielu krajach. W jego rozwój zainwestowanych zostało już blisko 10 milionów dolarów. W Rosji, gdzie lokalnym partnerem projektu jest medialna grupa RBC (m.in. mająca stacje telewizyjne i platformy internetowe), ma on już blisko 2,5 miliona stałych użytkowników. Z kolei we Włoszech, partnerem Tweegee jest grupa medialna RCS – właściciel między innymi opiniotwórczego dziennika Corriere Della Sera i hiszpańskiej gazety numer 2 – El Mundo.
Źródło: spółka
GIEŁDA, FUZJE I PRZEJĘCIA
Cinema City International NV: Po połączeniu działalności kinowych z Cineworld Plc spółki będą nadal notowane na giełdach odpowiednio w Warszawie i Londynie, podała spółka. Cinema City będzie dysponować dotychczasowym portfelem nieruchomości i 24,9-proc. pakietem akcji skonsolidowanej grupy Cineworld.
Cinema City International i Cineworld Pls podpisały warunkową umowę połączenia ich działalności kinowych pod warunkiem zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenia obu spółek oraz Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce. Po zamknięciu transakcji planowanym na marzec 2014 r. Cineworld kupi całą działalność kinową Cinema City za wartość przedsiębiorstwa (enterprise value) wysokości ok. 503 mln GBP, która zostanie wypłacona w gotówce i w akcjach. Cinema City będzie miało 24,9% akcji skonsolidowanej grupy Cineworld.
„Połączenie sieci kinowych będzie sfinansowane przez Cineworld w drodze emisji akcji z prawem poboru oraz z nowej umowy kredytowej; Cinema City International nie będzie mogła sprzedać akcji Cineworld Plc w okresie 12 miesięcy po zamknięciu transakcji i jednocześnie deklaruje, że będzie długoterminowym akcjonariuszem spółki; Cinema City i Cineworld będą nadal notowane na giełdach w Warszawie i Londynie; Cinema City nadal prowadzić będzie działalność w segmencie nieruchomości, na którą składają się nieruchomości w Bułgarii, udział w spółce Ronson oraz projekt Park of Poland.
Nieruchomości kinowe Cinema City (głównie 7 lokalizacji), także zostaną w spółce po zakończeniu transakcji i będą wynajmowane powiększonej grupie Cineworld; w ramach transakcji całe zadłużenie Cinema City zostanie spłacone, a spółka szacuje, że stan gotówki po spłacie wyniesie ok. 130 mln euro. Struktura akcjonariatu Cinema City pozostaje bez zmian z IT International Theatres jako głównym akcjonariuszem" – czytamy w komunikacie.
Połączenie z Cineworld spowoduje utworzenie drugiej pod względem wielkości sieci kinowej w Europie, zajmującej pierwsze lub drugie miejsce na poszczególnych rynkach działalności, włącznie z Wielką Brytanią, gdzie spółka jest liderem przy udziale rynkowym 27,7%. Po realizacji tej transakcji powstanie sieć mająca 201 kin i 1 852 ekrany - wszystkie cyfrowe.
„Dla przeprowadzenia transakcji połączenia, działalność kinowa Cinema City International (skupiona w podmiocie Cinema City Holding), została wyceniona na około 503 mln GBP jako wartość przedsiębiorstwa, które zostaną wypłacone poprzez emisję dla Cinema City 24,9% akcji Cineworld Plc po połączeniu oraz 272 mln GBP w gotówce (pomniejszone o wartość spłaty wszystkich długów Cinema City w momencie realizacji transakcji szacowanych na kwotę 169 mln funtów)" – czytamy dalej.
Moshe Greidinger i Israel Greidinger będą pełnić w Radzie Dyrektorów Cineworld funkcje odpowiednio Dyrektora Generalnego i Dyrektora Operacyjnego Cineworld Plc i dołączą do nowej jednolitej Rady Dyrektorów Cinema City International jako Dyrektorzy Niewykonawczy. Peter Dudolenski zostanie powołany na nowego Dyrektora Wykonawczego Cinema City International. Scott Rosenblum dołączy do Rady Dyrektorów Cineworld i ustąpi z rady nadzorczej Cinema City International. Cinema City zatrzyma działalność w segmencie nieruchomości, która nie zostanie przekazana do połączonej działalności. Umowa połączenia zostanie zamknięta po udzieleniu zgody przez Walne Zgromadzenia obydwu spółek i polskiego organu antymonopolowego.
"Po prawie czterech dekadach w branży kinowej budowania firmy zaczynając od jednego kraju a dochodząc do siedmiu, widzę Cineworld jako firmę dużą i pasującą dobrze do Cinema City. Razem z pozostałymi członkami proponowanego zarządu zamierzam skorzystać z okazji połączenia dwóch równych sobie firm, będących wiodącymi graczami na swoich rynkach i pokierować całością tak, aby się wciąż rozwijała, była coraz bardziej innowacyjna i zorientowana na jak najlepszą jakość dla klientów" - powiedział prezes Cinema City International Moshe (Mooky) Greidinger, cytowany w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Pracuj.pl: Hedgehog Fund rozpoczyna współpracę z Grupą Benefit Systems oraz Grupą Pracuj. Fundusz będzie poszukiwał dla obu organizacji atrakcyjnych projektów pod względem inwestycyjnym.
Hedgehog Fund, inwestujący do tej pory w projekty technologiczne, poszerza krąg zainteresowań o nowe branże. Fundusz będzie poszukiwał firm, których profil działalności wiąże się z tematyką pracy, motywacji pracowników, kariery, edukacji i kultury oraz ogólnie rozumianego well-being, tzn.: aktywnego trybu życia, zagadnień work-life balance, fitnessu i zdrowego odżywania.
„Szukamy projektów działających w branżach bliskich Grupy Benefit Systems i Grupy Pracuj. W zależności od wyniku rozmów i analizy podmiotu dopuszczamy różne scenariusze inwestycyjne. Możliwe jest objęcie zarówno pakietu udziałów przez Fundusz, wspólnie przez Fundusz i jednego z partnerów lub bezpośrednio przez Grupę Benefit Systems lub Grupę Pracuj" - poinformował partner zarządzający funduszu Hedgehog Marcin Zabielski, cytowany w komunikacie. Celem Hedgehog Fund będzie wyszukiwanie podmiotów, które mają szansę powtórzyć sukces rynkowy Grupy Benefit Systems i Grupy Pracuj.
„Inwestowanie w innowacyjne przedsięwzięcia jest ściśle związane ze strategią rozwoju Grupy Benefit Systems. Jesteśmy przekonani, że doświadczenie funduszu Hedgehog umożliwi nam współpracę z nowymi, atrakcyjnymi podmiotami, co długofalowo pozwoli nam skutecznie umacniać pozycję rynkową" - zapewnił prezes Benefit Systems Tomasz Józefacki.
„Od dłuższego czasu przyglądamy się uważnie nowym inicjatywom na rynku rekrutacji on-line i szeroko pojętego rozwoju zawodowego. Wiele z nich ma spore szanse na sukces i chcemy być jego częścią" - dodał prezes Grupy Pracuj Przemysław Gacek.
Grupa Pracuj jest właściciel największego polskiego portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl oraz współwłaścicielem spółki Architekci Kariery, oferującej doradztwo w karierze. W 2013 r. zainwestowała w spółkę HumanWay, oferującą system do wspierania rekrutacji on-line, objęła także pakiet udziałów w Resolutio, firmie doradczej specjalizującej się w ocenie i rozwoju pracownika.
Źródło: ISBnews
Telestrada: Spółka otrzymała zgodę Exatela na przeprowadzenia due diligence spółki NOM, podała spółka. "Zarząd Telestrada (...) informuje o otrzymaniu (...) zawiadomienia od Exatel S.A. o umożliwieniu Spółce przeprowadzenia due diligence spółki NOM Sp. z o.o. w ramach prowadzonego przez Exatel S.A. procesu sprzedaży 100% udziałów NOM Sp. z o.o." - głosi komunikat.
Po przeprowadzeniu badania Telestrada podejmie decyzję o złożeniu lub nie złożeniu ostatecznej wiążącej oferty na zakup NOM, podano również.
W październiku Exatel zaprosił do negocjacji w sprawie nabycia 100% udziałów Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM). Jak podała wtedy spółka, przedmiotem negocjacji miały być w szczególności cena za jeden udział spółki oraz cena za cały pakiet udziałów.
Źródło: ISBnews
ITI, Legia: International Trading and Investments Holdings S.A. Luxembourg (Grupa ITI) sprzedała 100% udziałów w spółce Legia Warszawa Dariuszowi Mioduskiemu, dotychczasowemu członkowi rady nadzorczej Legii (80%) oraz Bogusławowi Leśnodorskiemu, prezesowi spółki (20%), podała Grupa ITI. Wartości transakcji nie ujawniono.
"Strony transakcji uzgodniły, że nie będą upubliczniać jej wartości i warunków. Nowi właściciele wraz z 100-proc. pakietem akcji przejęli zadłużenie spółki" - czytamy w komunikacie.
"Legia, która przez 10 lat była częścią Grupy ITI, stanowiła dla nas, jako właścicieli, wielkie wyzwanie, gdyż biznes sportowy z jednej strony rządzi się własnymi prawami, a z drugiej musi dostosować się do realiów rynkowych. Tym bardziej cieszymy się, że sprzedajemy klub, który ma zbilansowany budżet, dysponuje zapleczem w postaci nowoczesnego stadionu i jednocześnie osiąga sportowe sukcesy, będąc liderem polskiej Ekstraklasy" - powiedział prezes i dyrektor generalny Grupy ITI Wojciech Kostrzewa, cytowany w komunikacie.
Nowi właściciele Legii dobrze znają spółkę i jej potencjał, bo już od 2012 roku aktywnie uczestniczą w zarządzaniu klubem. Mamy przekonanie, że zapewni to Legii dalszy rozwój, zgodny z jej ambicjami i możliwościami, dodał.
Źródło: ISBnews
Grupa Nokaut, Morizon: Grupa zawarła z trzema akcjonariuszami spółki Morizon warunkowe umowy kupna akcji tej spółki, podała grupa. Łącznie zawarte umowy dotyczą 2.337.500 akcji Morizon co stanowi 18,70% jej kapitału zakładowego. "Podpisanie umów związane jest z planowanym procesem inwestycji w spółkę Morizon S.A. z siedzibą w Gdyni, która będzie posiadała 100% udziałów w Melog.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie" - czytamy w komunikacie.
Umowy zostały podpisane z trzema akcjonariuszami spółki Morizon z siedzibami na Cyprze: Calvin Management na 930 tys. akcji (7,44% kapitału zakładowego Morizon); MCDC Limited na 477,5 tys. akcji (3,82% kapitału) oraz Sui Generis Investments Ltd. na 930 tys. akcji (7,44% kapitału), podano również.
"Na mocy umów, każdy z akcjonariuszy zobowiązał się do sprzedania w/w akcji spółce za cenę 1 zł za pulę akcji należącą do każdego akcjonariusza, o ile wystąpią łącznie następujące warunki zawieszające: spółka obejmie 8.000.000 akcji serii E w kapitale zakładowym Morizon S.A. za wkład pieniężny w wysokości 5.900.000 zł w ciągu 3 dni roboczych od odbycia Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki Grupa Nokaut S.A. zwołanego na dzień 16 stycznia 2014 roku, które podejmie uchwałę w przedmiocie wyrażenia zgody na transakcję będącą przedmiotem niniejszej umowy; skonsolidowany zysk netto Morizon S.A. za 2014 rok wykazany w raporcie rocznym spółki będzie niższy niż 2.000.000 zł" - czytamy dalej.
Powyższe umowy dają akcjonariuszom Grupa Nokaut dodatkowe zabezpieczenie planowanej transakcji nabycia akcji serii E w kapitale zakładowym Morizon w przypadku osiągnięcia przez Morizon i Melog skonsolidowanego zysku netto w 2014 roku poniżej 2 mln zł. Realizacja umów warunkowych spowoduje zwiększenie udziału Grupy Nokaut w Morizon posiadającym 100% udziałów w Melog.com do poziomu 29% oraz zmniejszenie wyceny spółek do kwoty 20,4 mln zł.
Źródło: ISBnews
inFakt.pl: Spółka uruchomiła nową rundę inwestycyjną o wartości 3,2 mln zł. Transakcja została zrealizowana we współpracy z Point Nine Capital – międzynarodowym funduszem venture capital wspierającym rozwój projektów z sektora SaaS (ang. Software as a Service), RTAventures – polskim funduszem VC działającym w obszarach ochrony zdrowia i online oraz dr. Tomaszem Modzelewskim, aniołem biznesu, prezesem Zelmer Market. Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój nowoczesnych narzędzi do prowadzenia księgowości online oraz realizację dużej, wielokanałowej kampanii reklamowej inFakt.
Polski rynek księgowości – zagospodarowany przez ponad 42 tysiące podmiotów świadczących usługi księgowe – wyceniany jest na około 5 mld zł rocznie.
Nowoczesne usługi księgowe bazujące na wygodzie i mobilności internetu (model SaaS, czyli oprogramowanie jako usługa) bardzo szybko zdobywają popularność wśród właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych.
Wspieranie świetnych zespołów z sektora nowych technologii to jeden z głównych celów, jakie przyświecały powołaniu do życia funduszu RTAventures. Obserwujemy rynek i widzimy olbrzymi potencjał stojący przed europejskimi firmami świadczącymi usługi w oparciu o model SaaS a inFakt.pl to naszym zdaniem najlepszy produkt na swoim rynku. Wierzymy, że dzięki naszej inwestycji Polacy będą mogli doświadczać zupełnie nowego wymiaru księgowości – „odkleją się od papierkowej roboty" i będą mieli więcej czasu na swój biznes – mówi Piotr Kulesza, wspólnik zarządzający RTAventures.
„Jesteśmy pod stałym wrażeniem talentu, pasji i determinacji zespołu inFakt oraz wszystkich sukcesów, jakie do tej pory osiągnął, dlatego nadal inwestujemy nasze środki i czas w tę spółkę. Nasza współpraca trwa już 4 lata, a spółka bardzo dynamicznie się rozwija. Projekt Wiktora i Sebastiana już dawno przestał być startupem i jest obecnie bardzo dynamicznym przedsiębiorstwem" – ocenia inwestycję Paweł Chudziński, współzałożyciel i wspólnik zarządzający Point Nine Capital.
„Długoterminowym celem inFaktu jest umacnianie pozycji lidera usług księgowo-fakturowych w Polsce dla jednoosobowych działalności gospodarczych. Już teraz, ledwie po 5 latach działalności, jesteśmy najlepsi w kraju w segmencie fakturowania online. Zaufało nam ponad 280.000 firm, co świadczy o naszej wiarygodności biznesowej i profesjonalizmie świadczonych usług. Cieszymy się, że podmioty takie jak RTAventures i Point Nine Capital doceniają nasze działania inwestując w inFakt.pl. Dzięki pozyskanym środkom możemy dalej się rozwijać, intensywnie promować wygodny sposób na księgowość, jakim jest nasze rozwiązanie oraz w pełni realizować nasze hasło przewodnie: Liczy się Twój biznes!" – mówi Wiktor Sarota, prezes inFakt.pl.
Założycielami InFakt Sp. z o.o. są Wiktor Sarota oraz Sebastian Bobrowski – absolwenci krakowskiej AGH. Wiktor pełni funkcję prezesa spółki, jest również odpowiedzialny za marketing i rozwój. Przed założeniem własnej firmy zdobywał doświadczenie w agencji interaktywnej Opcom. Sebastian jest dyrektorem finansowym. Wcześniej pracował w firmach programistycznych, m.in. w DreamLab.
Źródło: spółka
Eurotel: Grupa kupuje sieć iTerra, autoryzowanego sprzedawcę sprzętu marki Apple za 3,1 mln zł. Plan Eurotela zakłada, że po tym przejęciu i planowanym na 2014 rok uruchomieniu kolejnych 3-4 sklepów marki iDream, zostanie jednym z czołowych graczy na rynku, z ok. 30% udziałem.
Źródło: spółka, Telepolis
Asseco CE: Umowa kupna 100% udziałów Asseco Solutions AG za 13,8 mln euro. Transakcja będzie sfinansowana ze środków własnych Asseco CE.
Źródło: spółka
KADRY
Mediatel: Akcjonariusze powołali do rady nadzorczej Grażynę Piotrowską-Oliwę, Waldemara Falentę oraz Tomasza Misiaka, podała spółka.
Źródło: ISBnews
Komputronik: Dystrybutor przeprowadził reorganizację struktury Grupy Kapitałowej. Dział Komputronik Biznes w ramach Komputronik, zajmujący się kompleksową obsługą klientów biznesowych, został przeniesiony do Komputronik Biznes Sp. z o.o., spółki poprzednio noszącej nazwę KEN Technologie Informatyczne (KEN TI), w której Komputronik posiada 100% udziałów.
Prezesem zarządu Komputronik Biznes został Marcin Babiak, dotychczas pełniący funkcję Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu (Business Development Director) w Komputronik. Osoby odpowiedzialne do tej pory za działanie i rozwój obsługi klientów biznesowych – Jakub Sierak (Komputronik) i Robert Kozioł (KEN TI) – będą kontynuowały swoje zadania na stanowiskach odpowiednio Dyrektora Handlowego i Dyrektora Technicznego.
Źródło: spółka
T-Mobile: Rusza noworoczna kampania T-Mobile promująca przebojowe oferty operatora z gwarancją najtańszych smartfonów na start oraz dwóch tabletów za złotówkę. Ofertę T-Mobile promuje gwiazdor polskiej estrady Zbigniew Wodecki. Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
CI Games: Sniper: Ghost Warrior 2 została jednym z produktów nominowanych w prestiżowym plebiscycie Bestsellery Empiku 2013.
Dzięki klientom sieci salonów Empik oraz sklepu internetowego empik.com, którzy głosowali poprzez dokonywane w ciągu całego roku zakupy. Najnowsza część snajperskiej serii od CI Games znalazła się w elitarnym gronie pięciu najlepiej sprzedających się gier.
„Bestsellery Empiku stanowią wymierny dowód tego, co dla nas najistotniejsze: zaufania i satysfakcji graczy. Jest to też dowód na to, że nasza strategia i wizja rozwoju firmy idzie w dobrym kierunku " – mówi Marek Tymiński, Prezes Zarządu CI Games.
„Sukces komercyjny marki Sniper, której sprzedaż na świecie przekroczyła już liczbę 5 milionów egzemplarzy, to również zasługa naszych partnerów, takich, jak Empik. Jesteśmy zaszczyceni, że jako jedyna polska gra, Sniper: Ghost Warrior 2 znalazł się w gronie Bestsellerów 2013 roku" – dodaje Tymiński.
Źródło: spółka
Internet Media Services: Spółka otrzymała podpisaną umowę z jedną z galerii handlowych w centralnej Polsce. W ramach tej umowy IMS zainstaluje i sprzeda na rzecz galerii system Digital Signage. Umowa zostanie zrealizowana w I kwartale br., a przychody z jej tytułu wyniosą ok. 160 tys. zł.
Źródło: spółka
myPhone: myPhone HAMMER to najnowszy model wzmocnionego telefonu polskiego producenta. Spełnia wymagania wyśrubowanej normy IP67 w zakresie pyło- i wodoszczelności, ma mocną, wstrząsoodporną obudowę wytrzymującą upadek nawet z dwóch metrów. HAMMER to idealny telefon Dual SIM dla prawdziwego mężczyzny uprawiającego sporty ekstremalne lub dla wszystkich pracujących w trudnych warunkach. Kosztuje niemal dwukrotnie mniej niż podobne modele światowych marek.
Źródło: spółka
T-Mobile: Operator rozpoczyna nową promocję „Gwarancja najtańszych smartfonów na start", która gwarantuje klientom najlepsze ceny na wybrane modele smartfonów. Dzięki tej propozycji klienci zyskują pewność, że za wybranego smartfona nie zapłacą więcej niż oferują główni konkurenci T-Mobile przy podobnej wartości abonamentu. Jeżeli mimo tego klient znajdzie zakupiony telefon w lepszej cenie u konkurencji otrzyma od T-Mobile zwrot różnicy w cenie w postaci upustu na abonament.
Źródło: spółka
SMT Software: W tegorocznej edycji rankingu „Gazele Biznesu" należąca do SMT - spółka SMT Software - znalazła się w gronie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm. W rankingu regionalnym SMT Software uplasowała się na 14. miejscu wśród 349 sklasyfikowanych dolnośląskich Gazel, a w rankingu krajowym na 165. pozycji wśród ponad 4200 firm. O miejscu w zestawieniu decydował procentowy wzrost przychodów w latach 2010 - 2012. W badanym okresie SMT Software zanotowała 270% wzrost przychodów.
Źródło: spółka
Gembird: Dostawca akcesoriów komputerowych poszerzył swoją ofertę o dwie obudowy dla serwerów do montażu w szafach Rack 19" oraz zasilacz o mocy 220 W. Obudowy przeznaczone są do stosowania z płytami głównymi ATX. Model Gembird 19CC-4U-001 ma wysokość 4U natomiast Gembird 19CC-1U-001 – 1U. Oferowany przez holenderskiego producenta zasilacz Gembird CCC-PSU-1U-001 jest kompatybilny z niższą obudową.
Źródło: spółka
Polkomtel: Klienci Plusa korzystający z ofert „na kartę" i mix mogą zarządzać swoim kontem bezpośrednio w telefonie. Jest to możliwe dzięki specjalnej aplikacji „Konto Plus na Kartę i Mix" dostępnej bezpłatnie w Sklepie Play. Zarządzanie kontem w ramach aplikacji Konto Plus na Kartę i Mix odbywa się przy pomocy krótkich kodów określonych we właściwym cenniku/promocji.
Aplikacja wykorzystuje transmisję danych, ale nie powoduje naliczenia dodatkowych opłat czy zmniejszenia pakietu danych klienta. Korzystanie z aplikacja nie wymaga podawania loginu/hasła gdyż do identyfikacji konta klienta wykorzystywany jest numer telefonu przypisany do karty SIM.
Źródło: spółka
T-matic Systems: Należący do giełdowej Grupy Arcus i jeden z największych na polskim rynku dostawców inteligentnych rozwiązań IT, został przyjęty domiędzynarodowego zrzeszenia promującego otwarty standard komunikacji w inteligentnych sieciach energetycznych, PRIME Alliance (PoweRline Intelligent Metering Evolution), do którego należą czołowe, światowe firmy współtworzące inteligentne systemy pomiarowe.
Źródło: spółka