Amerykańska firma podkreśla, że w znacznej części Afryki Subsaharyjskiej mamy do czynienia z niskim wskaźnikiem posiadania samochodów osobowych, szybko rosnącą populacja i brakiem wydajnych systemów transportu masowego w szybko rozwijających się miastach.
Uber, który ma około 36 tys. aktywnych kierowców w Afryce Subsaharyjskiej, działa w wielu krajach we wschodniej i południowej Afryce, ale brakuje go w Afryce Zachodniej, poza Nigerią i Ghaną.
Firma określiła region jako cel potencjalnej ekspansji, powiedział Brooks Entwistle, jeden z dyrektorów spółki. Dodał, że prowadzi rozmowy z organami regulacyjnymi w Wybrzeżu Kości Słoniowej i Senegalu w sprawie możliwego uruchomienia usług.
Według Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Wybrzeże Kości Słoniowej i Senegal mają dwie najszybciej rozwijające się gospodarki świata. Z kolei Nigeria, największa gospodarka Afryki, jest również najludniejszym krajem kontynentu.
Handlowa stolica Nigerii, Lagos, to mega miasto liczące około 20 mln mieszkańców, które zbudowane jest w lagunie. Uber rozpoczął tam działalność w lipcu 2014 r. Podstawowym problemem jest ogromne zatłoczenie miasta.
Uber ma już pewne doświadczenie z transportem wodnym. W ciągu minionych miesięcy firma uruchomiła serwis łodzi w największym mieście Indii, Bombaju.