Umowa na rozbudowę terminalu agro w OT Port Świnoujście

PAP
opublikowano: 2023-11-20 15:57

Umowę na rozbudowę terminalu agro o linię technologiczną wraz z dostawą urządzenia załadowczego na statki podpisały OT Port Świnoujście i Pol Invest Projects - poinformowały w poniedziałek służby prasowe odpowiedzialne za komunikację w OT Logistics. Roczne zdolności przeładunkowe dla zbóż w świnoujskiej spółce mają przekroczyć 2 mln ton.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

"Zawarcie umowy to wydarzenie niezmiernie istotne dla rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics, zwłaszcza w obliczu rosnącego zapotrzebowania na przeładunki towarów agro w polskich portach. To też kolejny krok, który znacząco przyczynia się do przekształcenia OTPŚ w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany. Dzięki inwestycji roczne zdolności przeładunkowe dla produktów agro w OT Port Świnoujście przekroczą dwa miliony ton, a oferowana rata załadunkowa w tym zakresie będzie najwyższą na polskim rynku" - powiedział, cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes OT Logistics Kamil Jedynak.

Jak przekazano, spółka Pol Invest Projects będzie odpowiedzialna za rozbudowę terminalu agro w systemie zaprojektuj i wybuduj. Inwestycja ma być realizowana na Nabrzeżu Chemików. Terminal zyska linię technologiczną, a także urządzenie załadowcze na statki, które zostaną skomunikowane z istniejącym nowoczesnym magazynem płaskim posiadającym infrastrukturę do obsługi wagonów i samochodów.

"Od pewnego czasu obserwujemy wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro, który będzie impulsem do rozwoju polskich terminali w najbliższych latach. Odnotowujemy zwiększony popyt na przeładunki produktów tego segmentu i dostosowujemy nasze zdolności przeładunkowe i magazynowe, tak by móc go obsłużyć" - wskazał prezes OT Logistics.

Wyjaśnił, że trend spowodowany jest z jednej strony wzrostem produkcji krajowej, co przy równoczesnym spadku konsumpcji wewnętrznej powoduje konieczność skierowania nadwyżki na rynki zagraniczne - a z drugiej zwiększaniem się wolumenów tranzytu zboża z Ukrainy, który musi zostać obsłużony m.in. przez polskie porty.

Planowo rozbudowa ma się zakończyć w drugiej połowie 2025 r. Wartość inwestycji sięgnie 40 mln zł.

W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka, świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.