Dzięki konkursowi „Granty na Eurogranty” firmy mogą starać się o zdobycie grantów w ramach wielu programów europejskich.
Do 11 sierpnia 2022 r. przedsiębiorcy mogą składać wnioski w konkursie „Granty na Eurogranty” (poddziałanie 2.3.6 programu Inteligentny Rozwój). Jest on skierowany do mikro, małych i średnich firm, które potrzebują wsparcia finansowego w przygotowaniu wniosku projektowego do programów organizowanych przez Unię Europejską.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Dzięki konkursowi „Granty na Eurogranty” firmy mogą starać się o zdobycie grantów w ramach wielu programów europejskich.
Do 11 sierpnia 2022 r. przedsiębiorcy mogą składać wnioski w konkursie „Granty na Eurogranty” (poddziałanie 2.3.6 programu Inteligentny Rozwój). Jest on skierowany do mikro, małych i średnich firm, które potrzebują wsparcia finansowego w przygotowaniu wniosku projektowego do programów organizowanych przez Unię Europejską.
– Konkurs ma na celu ułatwienie polskim firmom procesu aplikacji o granty europejskie. Finansowanie ma wesprzeć przedsiębiorcę w przygotowaniu aplikacji do konkursu i może być przeznaczone na koszty związane z usługami doradczymi, opracowaniem studium wykonalności, poszukiwaniem partnerów do projektu lub wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w ten proces. W ramach dofinansowania można otrzymać nawet 280 tys. zł. Całkowita pula pieniędzy w konkursie to 50 mln zł – mówi Izabela Fiszer, zastępca dyrektora Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Na projekty realizowane w województwie mazowieckim przeznaczono 20 mln zł, natomiast pula dla pozostałych województw to łącznie 30 mln zł.
Horyzont Europa, LIFE...
Warunkiem formalnym udziału w projekcie „Granty na Eurogranty” jest wnioskowanie o fundusze na przygotowanie projektu na eurogrant, dla którego nabór został zakończony maksymalnie 30 dni przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie. Jednym z takich programów jest Horyzont Europa, który wiosną 2021 r. zastąpił Horyzont 2020. Inicjatywa zapewnia wsparcie naukowcom i innowatorom, którzy wprowadzają w życie rozwiązania proekologiczne i prozdrowotne, wzmacniają potencjał technologiczny i przemysłowy oraz rozwiązują wyzwania społeczne, przed którymi stoi Europa. Horyzont Europa będzie wspierał kraje osiągające gorsze wyniki w zakresie badań naukowych i innowacji. Ponadto wprowadzi nowe inicjatywy, takie jak Europejska Rada ds. Innowacji, której zadaniem będzie wsparcie dla powstających i przełomowych technologii.
Pomoc prosto z Brukseli:
Otrzymane dotacje firmy mogą przeznaczyć m.in. na usługi doradcze, opracowanie studium wykonalności, poszukiwanie partnerów do projektu lub wynagrodzenia pracowników.
Adobe Stock
Ciekawym programem grantowym jest LIFE – instrument finansowy Unii Europejskiej poświęcony wyłącznie współfinansowaniu projektów z dziedziny ochrony środowiska i klimatu. Ma on na celu wspieranie wdrażania wspólnotowego prawa ochrony środowiska oraz identyfikację problemów i wspieranie nowych rozwiązań dotyczących środowiska.
...a może Kreatywna Europa
Kolejna możliwość to udział w Kreatywnej Europie. To program, który oferuje finansowe wsparcie dla sektorów kultury, audiowizualnego i kreatywnych. Jego główne cele to: promocja europejskiej różnorodności kulturowej i dziedzictwa, budowanie kompetencji profesjonalistów oraz rozwój publiczności europejskich dzieł, m.in. poprzez zwiększanie dostępu do kultury i utworów audiowizualnych.
Program ten składa się z trzech komponentów. Pierwszy to media – skierowany jest m.in. do producentów filmów i gier komputerowych, dystrybutorów, agentów sprzedaży, organizatorów szkoleń i warsztatów, targów branżowych. Drugim komponentem jest kultura – ta część jest przeznaczona dla publicznych i prywatnych instytucji, organizacji i innych podmiotów aktywnie działających w sektorach kultury. Ostatni komponent jest międzysektorowy – tu wsparcie znajdą międzynarodowe działania oparte na partnerskiej współpracy organizacji i instytucji sektorów kultury, kreatywnego i audiowizualnego.
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie także w ramach takich programów jak Social Prerogative and Specific Competencies Lines czy Single Market Programme.
Co istotne, w przypadku naborów dotacyjnych prowadzonych przez Komisję Europejską przedsiębiorcy muszą przygotować dokumentację w języku angielskim. Powinni liczyć się z tym, że kryteria oceny wniosków o dofinansowanie są inne niż w konkursach organizowanych w Polsce. Eksperci PARP mogą pomóc przedstawicielom biznesu w odpowiedni sposób przygotować wnioski o dofinansowanie.
Niniejsza publikacja została opracowana przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za jej treść ponosi Bonnier Business Polska i niekoniecznie odzwierciedla ona poglądy Unii Europejskiej.