Unilever nie zrealizuje prognozy wzrostu sprzedaży

opublikowano: 17-12-2019, 09:31

Brytyjsko-holenderski koncern Unilever nie będzie w stanie zrealizować zakładanych celów wzrostu w tym i przyszłym roku. Firma boryka się ze spadającym popytem.

Według najnowszych analiz spożywczego giganta, wzrost sprzedaży będzie nieco niższy niż przyjęty cel na  2019 r., a podstawowy wzrost będzie w dolnej połowie wieloletniego przedziału od 3 do 5 proc. w 2020 r.

Alan Jope, dyrektor generalny koncernu Unilever
Zobacz więcej

Alan Jope, dyrektor generalny koncernu Unilever fot. Jason Alden/Bloomberg

Podobnie jak inne główne firmy z branży dóbr konsumpcyjnych, Unilever stara się nadążyć za kupującymi, którzy szukają niszowych alternatyw w obszarach takich jak m.in. wegańskie jedzenie. W trzecim kwartale firma odnotowała rozczarowujący poziom sprzedaży lodów w Europie i czarnej herbaty w krajach rozwijających się, ponieważ wzrost nie sprostał prognozom. W najnowszej aktualizacji firma podkreśliła słabość rynków w Azji Południowej, Afryce Zachodniej i Ameryce Północnej.

Obniżenie prognozy podważa wcześniejszą decyzję Alana Jope, dyrektora generalnego koncernu,  o zachowaniu projekcji opracowanych za jego poprzednika. Firma prognozowała wzrost na 2019 r. również w dolnej połowie przedziału.

Unilever podkreślił, że zmiana perspektyw sprzedaży nie wpłynie na rentowność.

Podczs wtorkowej sesji na giełdzie w Amsterdamie, akcje spółki przeceniane są aż o  5 proc., notując najmocniejsza korektę od dwóch lat. Analitycy RBC Europe twierdzą, że nowe prognozy wskazują, że wzrost w czwartym kwartale będzie najsłabszy od ponad dekady.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy