Unimil zamierza zwiększać sprzedaż na zagranicznych rynkach

Polska Agencja Prasowa SA
16-09-2005, 21:14

Największy w Europie producent prezerwatyw, grupa Unimil zamierza zwiększać sprzedaż swoich produktów na najważniejszych rynkach: Europy Zachodniej, Ameryki Północnej i Chin - poinformował dziennikarzy w piątek prezes Unimilu, Grzegorz Winogradski.

Największy w Europie producent prezerwatyw, grupa Unimil zamierza zwiększać sprzedaż swoich produktów na najważniejszych rynkach: Europy Zachodniej, Ameryki Północnej i Chin - poinformował dziennikarzy w piątek prezes Unimilu, Grzegorz Winogradski.

    Jak zaznaczył, wejście na te najatrakcyjniejsze rynki jest możliwe dzięki przejęciu przez Unimil swojej spółki matki -  niemieckiego koncernu branżowego Condomi AG, notowanego na giełdzie we Frankfurcie oraz należących do niego marek. Firma uruchomiła też swoją spółkę dystrybucyjną w Niemczech.

    "Żeby się rozwijać musimy wyjść poza rynek polski. Na zagranicznych rynkach będziemy rozwijać sprzedaż pod wypromowanymi tam markami z grupy Condomi, a markę Unimil pozostawimy w naszym kraju" - dodał Winogradski.

    Według niego, piątkowe walne zgromadzenie akcjonariuszy Unimilu zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 1,3 mln zł z zysku netto wypracowanego w zeszłym roku obrachunkowym zakończonym w czerwcu, co daje 50 groszy na akcję. Cały zeszłoroczny zysk wyniósł ponad 4 mln zł. "Poprzez wypłatę dywidendy chcemy pokazać, że dotrzymujemy słowa związanego z coroczną wypłatą dywidendy" - podkreślił prezes. Zapowiedział, że dywidenda będzie wypłacana także w następnych latach.

    Akcjonariusze nie zdecydowali w piątek o umorzeniu do 750 tys. akcji Unimilu, przejętych jako zabezpieczenie kredytów zaciągniętych przez Condomi. "Dopiero wczoraj otrzymaliśmy zgodę KPWiG na przejęcie tych akcji, dlatego w piątek nie mogliśmy podjąć decyzji o ich umorzeniu. Zapadnie ona na podczas drugiej części walnego, 14 października tego roku" - wyjaśnił prezes.

    Pytany o prognozowane wyniki finansowe w rozpoczętym właśnie roku obrachunkowym odpowiedział, że sprzedaż grupy powinna znacząco wzrosnąć, a co za tym idzie także przychody i zyski.

    Notowany na warszawskiej giełdzie Unimil SA z siedzibą w podkrakowskich Dobczycach jest największym producentem prezerwatyw w Europie z ponad 20 proc. udziałem w rynku. Na przełomie tego roku spółka przeprowadziła pierwszą w historii polskiej giełdy operację przejęcia swojej spółki matki - niemieckiego koncernu branżowego Condomi AG, notowanego na giełdzie we Frankfurcie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Unimil zamierza zwiększać sprzedaż na zagranicznych rynkach