
Universal, w którego portfolio znajdują się czołowe gwiazdy światowej muzyki jak chociażby Taylor Swift czy Rihanna zamierza zainwestować w VenewLive, którą we wrześniu 2020 r. w ramach joint venture KBYK Live, założyła wytwórnia Big Hit Entertainment „odpowiedzialna” za spektakularny sukces grupy BTS, która rozpoczęła ogólnoświatowy szał na K-pop.
Platforma znalazła też wsparcie ze strony innej wytwórni YG, która z kolei stoi za girlsbandem Blackpink, mogącym poszczycić się rekordem oglądalności debiutu piosenki How You Like That. Na żywo śledziło go ok. 1,65 mln fanów.
Z kolei ubiegłoroczny koncert BTS oglądało na VenewLive ponad 993 tys. osób. Ten szalenie popularny boysband został pierwszym zespołem K-popowym, któremu udało się wspiąć na pierwsze miejsce listy przebojów US Billboard.
Jak dowodzą liczby potencjał platformy i całego rynku K-pop jest bardzo duży, trudno więc dziwić się, że przykuł uwagę potentata.
Miniony rok pokazał, że zapotrzebowanie na niezawodne i innowacyjne transmisje na żywo nigdy nie było większe – ocenił Boyd Muir, wiceprezes Universal Music Group.