UOKiK: Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o. w Warszawie wprowadza konsumentów w błąd

PAP
aktualizacja: 18-04-2017, 11:03

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciw Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. i zdecydował się ostrzec konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów - podał UOKiK we wtorek.

W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dodano, że prezes UOKiK ostrzega konsumentów, gdyż przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. podają się za dotychczasowego operatora konsumenta. Ponadto, proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informują jednak o tym, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące. "Kurierzy informują konsumentów, że podpisanie dokumentów oznacza korzystną zmianę warunków umowy z dotychczasowym operatorem. Zabierają wszystkie podpisane dokumenty" - czytamy we wtorkowym komunikacie.

Według UOKiK takie praktyki utrudniają konsumentom dochodzenie swoich praw.

"W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową" – mówi, cytowany w komunikacie, Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd podkreślił, że konsumenci najczęściej dowiadują się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez dostawcę, który dotąd świadczył usługi telekomunikacyjne. "Gdy zrywają umowę z Telekomunikacją Cyfrową, muszą zapłacić 550 zł kary" - poinformował UOKiK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Telekomunikacja / UOKiK: Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o. w Warszawie wprowadza konsumentów w błąd