Czytasz dzięki

UPC przejmuje Multimedia

Połączenie obu sieci kablowych stworzy silny numer jeden na rynku sieci kablowych i da mu piąte piąte miejsce w branży komunikacji elektronicznej

Liberty Global, właściciel UPC, kupił Multimedia Polska za 760 mln USD, poinformowało Liberty Global w komunikacie.

O tym, że obie spółki finalizują transakcję, pisaliśmy w czerwcu. Udało się je zakończyć wczoraj wieczorem

- Kupno UPC pozwoli na zwiększenie zasięgu do ponad 4 milionów gospodarstw domowych – powiedział Mike Fries, CEO Liberty, cytowany w komunikacie.

Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator sieci kablowej w Polsce z 1,6 mln gospodarstw  domowych w zasięgu, palmę pierwszeństwa dzierży UPC z 3,1 mln.

Ze wstępnych szacunków Pulsu Biznesu wynika, że połączenie Multimediów z UPC stworzy gracza posiadającego połowę rynku kablowego w kraju, 2,2 mln klientów i 2,2 mld zł przychodów.

2,2 mld zł przychodów rocznie stawiałoby operatora na piątym miejscu w branży komunikacji elektronicznej w Polsce (według wyników z 2015 r), ale dość daleko za czwartym P4,który miał 5,4 mld zł obrotów – wylicza firma doradcza Audytel.

Z danych Audytela wynika, że połączony operator może mieć prawie 1,9 mln usług TV, co oznacza 45,5 proc. udziału w rynku płatnej telewizji. To tylko 14,5 proc. udziału w całkowitej liczbie sprzedawanych usług płatnej telewizji, nadal mniej, niż mają w tej kategorii Cyfrowy Polsat (3,6 mln) czy nc+ (2,1 mln), ale zdecydowanie więcej niż Orange Polska (0,8 mln).
Audytel wyliczał też, że w przypadku usług dostępu do internetu będzie to odpowiednio 1,6 mln, czyli 59,3 proc. udziału w rynku CATV i 19,6 proc. w całkowitej liczbie sprzedawanych usług stałego dostępu do sieci. Dla porównania — udziały Orange Polska i Netii w tym rynku wynoszą odpowiednio 26 i 9,3 proc.
UPC rozwijało się w ostatnich miesiącach przez przejęcia mniejszych rywali — ostatnio kupił gdańskie Net-Sat Media, wcześniej lokalnych operatorów na Dolnym Śląsku i w Opolskiem. Zajął już duże rynki, więc w ubiegłym roku zajmował się mniejszymi miastami, wszedł m.in. do Rzeszowa, Tarnowa, Płocka i Nowego Sącza.

Transakcja powinna zamknąć się w ciągu 12 miesięcy. Istotna będzie zgoda urzędu antymonopolowego. W ostatnich miesiącach UPC rozmawiało z UOKiK na temat tej transakcji.

Transakcja nie objęła działalności Multimediów w obszarze ubezpieczeń, gazu i energii elektrycznej.

Doradcą Liberty Global był Credit Suisse International, Multimediom doradzał  bank UBS.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane