
Niemiecki producent samochodów zmuszony był obniżyć swój cel sprzedażowy dla Państwa Środka o około 14 proc.
Największy koncern motoryzacyjny na Starym Kontynencie celuje obecnie sprzedać w Chinach w tym roku około 3,3 mln aut, to nieco ponad pół miliona mniej niż wcześniej zakładane 3,85 mln, ale porównywalna wielkość jak w roku 2021.
Volkswagen uzasadnia korektę w dół swojej prognozy restrykcjami sanitarnymi jakie wynikają z polityki zerowej tolerancji dla infekcji Covid-19 jaką prowadzi chiński rząd, skutkującej lokalnymi lockdownami i dodatkowymi zakłóceniami w łańcuchach dostaw.
Firma, jak podkreślił Ralf Brandstaetter, szef chińskiego oddziału VW, musi mocniej inwestować na tamtejszym rynku, szczególnie w segmencie pojazdów elektrycznych. Konkurować musi bowiem z lokalnymi producentami, którzy – jak wynika z danych China Passenger Car Association - w pierwszych siedmiu miesiącach 2022 r. odpowiadali za niemal 80 proc. sprzedaży tego typu aut.