
Niemiecki gigant motoryzacyjny na poziomie operacyjnym odnotował po pierwszych trzech miesiącach 2023 r. zysk w kwocie 5,7 mld EUR. W porównaniu z 8,3 mld EUR rok wcześniej oznacza to spadek rzędu 31 proc. Bez uwzględniania czynników o charakterze jednorazowym zysk byłby jednak aż o 35 proc. wyższy niż rok wcześniej i wyniósłby 7,1 mld EUR.
Tymczasem przychody rynkowego potentata w okresie styczeń-marzec br. wzrosły o 22 proc. osiągając pułap 76 mld EUR.
Firma podkreśliła, że pozytywnie ocenia początek roku, szczególnie z uwagi na wyraźne odbicie sprzedaży na rynkach w Europie i Ameryce Północnej. Problemem pozostaje jednak sytuacja w Chinach, gdzie niemiecki producent znacząco odstaje od liderów tamtejszego rynku. Sprzedaż marki Volkswagen w Państwie Środka zmniejszyła się w pierwszym kwartale o 14,5 proc. Producent liczy jednak, że w kolejnych miesiącach sytuacja będzie się poprawiać m.in. z powodu szerszej gamy modeli z technologiami dostosowanymi do specyfiki chińskiego rynku.
O ile w przypadku silników spalinowych Volkswagen jest jednym z największych graczy w Chinach, o tyle w elektrykach ma sporo do nadrobienia do liderów tego segmentu.