
„Montaż to nadal 90 proc. praca ręczna”, poinformował Sebastian Schmickartz na szczycie dostawców w Wolfsburgu. „To właśnie chcemy zmienić w nowej fabryce. Spodziewamy się 20-30 proc. automatyzacji” – dodał Schmickartz.
Fabryka Trinity, w której niemiecki producent samochodów zbuduje nowego flagowego elektrycznego sedana, ma rozpocząć produkcję przedseryjną w 2025 roku, a oficjalne rozpoczęcie produkcji przypadnie na rok 2026.
Kluczem do automatyzacji większej części linii montażowej będzie przejście do strategii opartej na modułach, powiedział Schmickartz, kondensując 50 części w jedną za pomocą technik, takich jak odlewanie ciśnieniowe.
Szef produkcji marki Volkswagen, Christian Vollmer, powiedział agencji Reutersa na początku tego roku, że producent samochodów ma nadzieję, że ta strategia produkcyjna pomoże zwiększyć jego wydajność i utrzymać przewagę na rynku europejskim.