Agencja przypomina, że Norwegia chce w 2025 roku być pierwszym krajem, w którym nie będą sprzedawane auta z silnikami spalinowymi. W osiągnięciu celu ma pomóc polityka podatkowa, faworyzująca „elektryki”. We wrześniu rekordowe 61,5 proc. nowych aut sprzedanych w Norwegii miało wyłącznie elektryczny napęd. W całym 2019 roku ten odsetek wynosił 42,4 proc.
Volkswagen jest na czele rankingu sprzedaży nowych aut w Norwegii dzięki wprowadzeniu we wrześniu na rynek auta ID.3 Sprzedawało się ono lepiej niż model 3 Tesli, czy polestar 2 chińskiego Geely.
W projekcie budżetu na 2021 rok rząd Norwegii podtrzymał politykę zerowej stawki podatkowej dla nabywców aut elektrycznych.
- To upewnia nas w twierdzeniu, że osiągniemy 90 proc. udział aut elektrycznych w sprzedaży w przyszłym roku – poinformowała Reutersa spółka Harald A. Moeller, norweski importer aut grupy Volkswagen.