W którym kierunku rozwija się rynek dań gotowych

Żabka nabyła w tym roku udziały dwóch firmy działających na rynku diety pudełkowej, w tym jednego z liderów – Maczfit. Może to wskazywać na chęć rozwoju oferty dań gotowych, a także zwiastować wprowadzenie diety pudełkowej do oferty swoich sklepów. Ofertę swoich dań gotowych rozwijają również inne sieci handlowe, w tym m.in. Lidl i Biedronka.

Asortyment dań gotowych jest przez ostatnie lata regularnie rozwijany przez największe sieci spożywcze, które wprowadzały do oferty zarówno produkty znanych marek, jak również marek własnych. Zdecydowanym liderem w zakresie takich działań jest Żabka, która uczyniła z dań gotowych jeden z kluczowych obszarów produktowych. Sieć opiera ofertę głównie o produkty marek własnych, w tym m.in. Szamamm, Dobra Karma, Tomcio Paluch oraz wegańską Plant Hunter. Ostatnie działania Żabki wskazują, że ma ona plan na rozwój diety pudełkowej, a więc produktów pokrewnych wobec dań gotowych. W marcu br. nabyła za nieujawnioną kwotę większościowy pakiet Maczfitu, jednego z największych dostawców diety pudełkowej w Polsce. Spółka posiada ok. 10 tys. abonentów, do których codziennie rozwozi swoje posiłki. Z kolei w maju br. sieć nabyła większościowe udziały spółki posiadającej Dietly.pl, platformę do porównywania i zamawiania cateringu dietetycznego. Platforma ma ponad 210 tys. stałych użytkowników.

book icon
Treść dostępna dla subskrybentów pakietu Premium
Premium
Zyskaj dostęp do analiz i danych
Zostań subskrybentem Premium już teraz!
Analizy PB
Nowy klient
Premium Offer
POZNAJ PB PREMIUM
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
129 zł 12,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące*
WYBIERZ
* każdy kolejny miesiąc 129,00 zł
Rabat 36%
Premium Offer
CZYTAJ PRZEZ CAŁY ROK
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
990 zł / rok
Oszczędź 558 zł
WYBIERZ