W Międzyzdrojach spotkali się ludzie kultury i biznesu

Bogdan Tychowski
opublikowano: 2001-07-04 00:00

W Międzyzdrojach spotkali się ludzie kultury i biznesu

Wakacyjny Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach już na dobre zagościł w kalendarzu imprez kulturalnych. Biorą w nim udział znane postacie świata kultury i sztuki, a coraz częściej również przedstawiciele gospodarki. W tym roku festiwal zgromadził blisko 300 znanych osób, które przyjechały tu nie tylko po to, aby się bawić, ale również szukać najlepszych dróg rozwoju polskiej kinematografii.

— Nasz festiwal stał się salonem, w którym spotykają się ludzie ze świata polskiej sztuki i osoby odpowiedzialne za kreowanie rzeczywistości gospodarczej — mówi Waldemar Dąbrowski, prezydent festiwalu.

Wszyscy uczestnicy zgodnie przyznawali, że bez sponsorów trudno dziś wyobrazić sobie w Polsce imprezę kulturalną. Na szczęście troska o narodową kulturę jest obowiązkiem przyjemnym — podkreślali.

Do grona sponsorów festiwalu przystąpiła po raz pierwszy w tym roku Telekomunikacja Polska SA, która m.in. współfinansowała ekranizację „Quo vadis” w reżyserii Jerzego Kawalerowicza. Roli patrona medialnego imprezy podjęła się zaś redakcja „Pulsu Biznesu”.

Sponsorzy: Paweł Rzepka, prezes TP SA (w środku) oraz znany polski przedsiębiorca Jan Kulczyk (po prawej) wsparli finansowo organizatorów festiwalu. Na zdjęciu w towarzystwie Juliusza Brauna, przewodniczącego KRRiTV.

Cena popularności: Cezary Pazura należy do najpopularniejszych gwiazd tegorocznego festiwalu. Codziennie rozdaje po kilkaset autografów i przeprowadza tysiące rozmów.

Świetna zabawa:

Hanna Śleszyńska, Piotr Machalica i Edyta Olszówka przyznają, że z przyjemnością spędzają czas w festiwalowym kurorcie.

Zależności: Waldemar Tevnell, prezes Bonnier Business (Polska), wydawcy „Pulsu Biznesu” (pierwszy od lewej), Waldemar Dąbrowski, prezes festiwalu, i Franciszek Starowieyski, artysta, zgodnie przyznają, że świat kultury oraz media i sponsorzy są od siebie zależni, a ten festiwal zrodził się z przyjaźni ludzi sztuki i biznesu.

Alians: Nie wyobrażam sobie kultury bez biznesu ani biznesu bez kultury. Na takich imprezach jak ta w Międzyzdrojach, nie należy oszczędzać — twierdzi Jacek Kseń, prezes Banku Zachodniego WBK. Z kolei Waldemar Dąbrowski podkreślił, że festiwal pomaga wypracować formułę spotkań kultury i biznesu.