Czwartkowe dane Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów Osobowych pokazały, że w styczniu 2024 r. sprzedaż pojazdów osobowych skurczyła się o 14,1 proc. w ujęciu miesięcznym osiągając pułap 2,05 mln sztuk. Wynik lepiej wypada w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r. gdyż był wyższy o 57,1 proc. Tak znacząca dynamika jest jednak myląca, gdyż rok wcześniej, Chiny dopiero wychodziły z surowych restrykcji związanych z pandemią Covid-19, a popyt był drastycznie ograniczony.
Wchodząc w głąb raportu CPCA, w styczniu sprzedaż pojazdów napędzanych energią elektryczną zmniejszyła się o 37 proc. w porównaniu do grudnia, zdecydowanie poniżej prognoz specjalistów. Twierdzą, że bieżący rok będzie trudny dla rynku motoryzacyjnego w Chinach, na którym jest coraz większa konkurencja. Do wojny cenowej, którą rozpoczął w zeszłym roku amerykański producent elektryków, koncern Tesla, dołączyło już 40 marek.