Czytasz dzięki

W tym roku bez podwyżek

Dorota Zawiślińska
opublikowano: 14-07-2020, 22:00

Z powodu pandemii spora część firm planuje nie zmieniać wysokości pensji.

Ponad 40 proc. pracodawców zmieniło tegoroczne plany budżetowe dotyczące podwyżek wynagrodzeń — wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Willis Towers Watson. Według raportu 21 proc. szefów firm nie zwiększy płac podwładnym w tym roku. Natomiast 19 proc. pracodawców chce odroczyć tę decyzję na później.

Prognozy firmy Willis Towers Watson na 2021 r. są bardziej optymistyczne. Wynika z nich, że wielu pracodawców widzi potrzebę zwiększania wynagrodzeń. Eksperci podkreślają, że na początku 2020 r. planowany średni wzrost budżetów dotyczących wynagrodzeń wynosił 3,5 proc.

— Co prawda według deklaracji firm składanych w czerwcu wskaźnik ten pozostał na tym samym poziomie, jednak szczegółowa analiza danych pokazuje, że 40 proc. polskich pracodawców istotnie ograniczyło wysokość podwyżek pensji planowanych na ten rok lub zdecydowało o ich zamrożeniu — mówi Krzysztof Gugała, dyrektor działu wynagrodzeń i talentów w firmie Willis Towers Watson Polska.

Zwraca uwagę, że zdecydowana większość firm działających na skalę międzynarodową tnie koszty działalności i nie rekrutuje nowych pracowników.

— W Polsce na początku roku, jeszcze przed wybuchem pandemii, prawie 60 proc. badanych przez nas przedsiębiorstw zrobiło przeglądy płac i wprowadziło podwyżki wynagrodzeń dla wielu grup pracowniczych — podkreśla Krzysztof Gugała.

Jego zdaniem wyzwaniem dla firm będzie przygotowanie planów dotyczących kosztów wynagrodzeń na przyszły rok.

— Przedsiębiorcy deklarują wzrost budżetów przeznaczonych na pensje pracowników średnio o 3,7 proc. w 2021 r. — podkreśla Krzysztof Gugała.

Ponadto z badania wynika, że sektorami najbardziej dotkniętymi zamrożeniem lub odsunięciem w czasie podwyżek płac są handel detaliczny, media, turystyka i motoryzacja. [

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane