Centrum Medyczne CMP chwali się 50 mln zł przychodu i coraz śmielej mówi o ekspansji poza stolicę.
Medyczni giganci, jak Medicover, Enel- Med czy Lux Med, nie mają
wyłączności na przejęcia i ekspansję. Rozwija się też Centrum Medyczne
CMP, założona przez lekarzy warszawska sieć prywatnych przychodni, którą
dziennie odwiedza 2,5 tys. pacjentów.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Centrum Medyczne CMP chwali się 50 mln zł przychodu i coraz śmielej mówi o ekspansji poza stolicę.
Medyczni giganci, jak Medicover, Enel- Med czy Lux Med, nie mają
wyłączności na przejęcia i ekspansję. Rozwija się też Centrum Medyczne
CMP, założona przez lekarzy warszawska sieć prywatnych przychodni, którą
dziennie odwiedza 2,5 tys. pacjentów.
— W pierwszym kwartale mamy zamiar zakończyć proces przejęcia spółki
medycznej. Ponadto chcemy uruchomić minimum dwa nowe odziały — co
najmniej jeden z nich poza Warszawą. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z
właścicielem nieruchomości — ujawnia Paweł Walicki, prezes CMP.
Firma nie zamierza poprzestać na jednej placówce poza stolicą.
— W długoterminowej strategii zakładamy otwieranie minimum dwóch
oddziałów rocznie. W Warszawie jest jeszcze kilka miejsc, w których
brakuje naszych placówek, a to właśnie na stołecznym rynku mamy dużą
rozpoznawalność. Planujemy jednak również kolejne otwarcia w
największych miastach Polski — mówi prezes.
Jego zdaniem ekspansja to naturalny kierunek rozwoju prywatnych
przychodni medycznych.
— Cały czas aktywnie poszukujemy nowych lokalizacji i firm, których
część lub całość udziałów jest na sprzedaż. Negocjacje trwają czasem
nawet kilka lat, dlatego — żeby rozwijać się w zadowalającym tempie —
równolegle prowadzimy rozmowy z wieloma partnerami — tłumaczy Paweł
Walicki.
W 2019 r. CMP osiągnęło blisko 50 mln zł przychodu. O zyskach nie
informuje.
— Branża medyczna to biznes dla cierpliwych — inwestycje mają charakter
długoterminowy i nie należy oczekiwać szybkiego zwrotu — komentuje Paweł
Walicki, zaznaczając, że w pojedynczych, najmniejszych przychodniach
sieci, które ograniczają koszty marketingowe i inwestycje, „rentowność
potrafi sięgać 20 proc.”
Podobnie jak medyczne tuzy CMP stawia na pacjentów abonamentowych. Za 35
proc. obrotów spółki odpowiada podstawowa opieka zdrowotna finansowana
przez NFZ, a 15 proc. przynoszą umowy z towarzystwami ubezpieczeniowymi.
Reszta pochodzi z prywatnych świadczeń, realizowanych w ramach
kontraktów abonamentowych, firmowych i indywidualnych wizyt. W zeszłym
roku sieć obsłużyła blisko 600 tys. pacjentów. Z raportu PMR wynika, że
w 2019 r. dynamika rozwoju polskiego sektora prywatnych świadczeń
medycznych nieco spadła, choć nadal jego wartość znacząco rośnie.
Eksperci PMR szacują, że rynek ten osiągnął w ubiegłym roku wartość 27,4
mld zł, czyli o 9,9 proc. większą niż rok wcześniej.
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.