III Warszawskie Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Motor Show 2003 przyciągnęły głównie firmy z Azji.
W dniach 5-9 listopada w Warszawie odbył się III międzynarodowy salon samochodowy Motor Show. Impreza, zgodnie z przewidywaniami, nie zgromadziła tłumu wystawców. Zabrakło wielu firm motoryzacyjnych obecnych od lat na polskim rynku. Nieoficjalnie mówi się, że wystawa pokazała, które marki wiążą największe nadzieje z naszym rynkiem i chcą na nim mocniej zaistnieć.
Azjatyckie natarcie
Najwięcej na stołecznej wystawie pokazały firmy z Azji — Toyota, Honda, Nissan, Lexus, Suzuki, Subaru, Kia. Europejską motoryzację reprezentował Fiat ze swoim najnowszym dzieckiem Pandą oraz Opel, Skoda, Renault, Volkswagen i Audi.
— Firmy z Azji bardzo liczą na aktywniejsze wejście na polski rynek po przystąpieniu naszego kraju do Unii Europejskiej. Dzięki temu na samochody produkowane poza Unią zmniejszą się cła, a co za tym idzie, i ceny — Mówi Kinga Lisowska z Nissan Poland.
Równie ważne będzie to dla takich firm jak Honda, której flagowy model Accord produkowany jest w Japonii, czy Toyota. Ta ostatnia posiada fabryki w Europie i to właśnie dzięki modelom tam wytwarzanym — Avensis, Corolla czy Yaris — zajmuje obecnie trzecie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się marek w Polsce. Przedstawiciele Toyota Motor Poland nie ukrywają, że chcieliby zwiększyć sprzedaż aut sportowych i terenowych produkowanych poza Unią Europejską.
Za dużo imprez
Specjaliści z branży niską frekwencję wystawców na stołecznych targach tłumaczą też tym, że kilka miesięcy temu odbył się duży salon motoryzacyjny w Poznaniu. Koszty tnie się również w wydatkach na targi i wystawy.