Czytasz dzięki

Warta 50 mld USD megafuzja PSA i FCA została zatwierdzona

opublikowano: 18-12-2019, 09:15

Koncerny PSA Group i Fiat Chrysler Automobiles zgodziły się na połączenie w ramach megafuzji, która stworzy czwartego pod względem wielkości producenta samochodów na świecie.

Francuski oraz włosko-amerykański producent podpisali wiążące porozumienie w sprawie fuzji 50–50 swoich firm. Połączoną spółką będzie kierował dyrektor generalny PSA Carlos Tavares, a prezes Fiata John Elkann pełnił będzie tę samą funkcję w powiększonej firmie.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Fuzja stworzy regionalną potęgę, która będzie w stanie konkurować z niemieckim Volkswagenem i będzie miała wartość rynkową szacowaną na około 46 mld USA, wyższa niż choćby w przypadku wicelidera amerykańskiego rynku, koncernu Ford Motor. Fuzja obejmuje również dwie dynastie samochodowe - włoskiego klanu miliarderów Agnelli, kierowanego przez Elkanna oraz Peugeots of France.

Firmy zamierzają uzyskać 3,7 mld EUR rocznej synergii z transakcji, bez zamykania żadnych zakładów. Cele nie zostały zmienione od momentu ogłoszenia propozycji  połączenia sześć tygodni temu.

Tavares powiedział, że firmy nie oczekują żadnych istotnych problemów ze strony organów antymonopolowych.

Mike Fiat Manley, dyrektor generalny Fiata, odrzucił obawy dotyczące kwestii prawnych i podatkowych, które pojawiły się w ostatnich tygodniach. General Motors w listopadzie oskarżyło Fiata Chryslera o przekupstwo w USA. Manley nazwał ten zarzut bezzasadnym.

Osobno włoskie organy podatkowe twierdziły, że Fiat jest winien rządowi ogromną sumę po tym, jak nie doszacował wartości Chryslera po jego zakupie kilka lat temu. 

Manley stwierdził, że sprawa nie będzie miała istotnego wpływu i, że obie kwestie zostały przeanalizowane podczas due diligence z PSA.

Przed zamknięciem umowy Fiat wypłaci swoim akcjonariuszom specjalną dywidendę w wysokości 5,5 mld EUR, a PSA przekaże swoje 46 proc. udziałów w Faurecia SE producentowi części samochodowych na rzecz własnych inwestorów.

Firmy oczekują finalizacji fuzji w okresie 12-15 miesięcy.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane