Wartość Amazonu dojdzie do 800 mld USD

opublikowano: 16-01-2018, 18:20

Analitycy oczekują dalszej zwyżki wartości akcji Amazonu w tym roku, w czym znacząco ma pomóc dynamicznie rozwijająca się branża reklamowa, donosi serwis CNBC.

Specjaliści z BMO Capital Markets podnieśli właśnie cenę docelową dla walorów największego na świecie detalisty internetowego z 1,2 tys. do 1,6 tys. USD. To najwyższa spośród prognoz dwunastomiesięcznych sporządzonych dla giganta z segmentu e-commerce przez którykolwiek z domów maklerskich z Wall Street.  Docelowa wartość jest aż o 23 proc. wyższa niż wynosiła cena akcji na zamknięciu piątkowej sesji (12.01.2018) na poziomie 1305,20 USD (ok. 640 mld USD kapitalizacji).

Zobacz więcej

Amazon

fot. Bloomberg

Uważamy, że wejście w działalność reklamową Amazonu może wesprzeć zarówno marżę, jak i wielokrotną ekspansję i może stać się większym katalizatorem dla akcji niż miało to miejsce w przypadku usług Amazon Web Services – ocenia Daniel Salmon, analityk BMO. Dodaje, że efektem końcowym jest większe zaufanie do możliwości reklamowych firmy i wzrost prognoz

Przed pięcioma laty akcje Amazonu wyceniane były na poziomie 272 USD, wspięły się do 809 USD w styczniu 2016 r. Obecnie kapitalizacja firmy plasuje się na czwartym miejscu spośród spółek z indeksu S&P500 za Apple, Alphabetem (Google) i Microsoftem.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wartość Amazonu dojdzie do 800 mld USD