Whirpool ostrzega przed wpływem inflacji na wyniki

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 22-07-2021, 21:49

Whirpool jest kolejnym globalnym koncernem który ostrzega przed negatywnym wpływem inflacji na prowadzony biznes. Amerykański potentat rynku sprzętu AGD szacuje, że może ona obniżyć jego wynik o nawet 1 mld USD.

Producent szczególnie podkreśla uderzenie jakie jego biznes otrzymuje ze strony inflacji cen surowców, a zwłaszcza stali i żywic. Koncern wyliczył, że obniżyły jego marże o 400 pkt bazowych w okresie trzech miesięcy do czerwca. Oczekuje przy tym utrzymania niekorzystnego wpływu również w drugiej połowie roku ze szczytem w bieżącym kwartale.

Mimo tych zagrożeń, wyniki jakie wypracował Whirpool w II kwartale 2021 r. okazały się nadspodziewanie dobrze. Przychody wzrosły o 32 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. osiągając poziom 5,3 mld USD. To m.in. zasługa podniesienia cen na początku roku o 12 proc. Na poziomie netto firma zarobiła 581 mln USD co daje 9,15 USD na akcję wobec zaledwie 30 mln i 47 centów EPS rok wcześniej. Tymczasem mediana prognoz analityków zakładała sprzedaż na poziomie 5,02 mld USD i EPS rzędu 6,18 USD.

Firma oczekuje obecnie, że całoroczna sprzedaż netto zwiększy się o 16 proc. wobec 13 proc. jakie oczekiwała wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane