"Kwiecień miesiącem zmian" - powiedział Malepszak pytany, kiedy mogłoby dojść do zmian w składzie zarządu PKP Intercity. Dodał, że najważniejszym celem, jaki postawi przed nowym kierownictwem spółki, będzie postawienie na biznesową efektywność.
"Przewoźnicy dalekobieżny w Europie, to przewoźnicy, którzy albo zarabiają na swojej działalności, albo przynajmniej się bilansują. Tam nie może być sytuacji, że dokładamy cały czas do przewoźnika dalekobieżnego, rośnie nam rekompensata. Tam musi być mocne postawienie na prostą biznesową efektywność" - powiedział Malepszak.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.
Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać około dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.