Więcej widzów Rancza, większe wpływy 39 i pół

MAZ
opublikowano: 2008-06-09 00:00

Serial „39 i pół” oglądało mniej widzów niż ostatnią serię „Rancza”, ale z reklam zarobił 8,8 mln zł więcej niż konkurent.

Serial „39 i pół” oglądało mniej widzów niż ostatnią serię „Rancza”, ale z reklam zarobił 8,8 mln zł więcej niż konkurent.

Trzecią edycję emitowanego w TVP1 do połowy maja serialu „Ranczo” oglądało, jak podaje AGB Nielsen Media Research, średnio 6,9 mln osób. To prawie tyle samo, co drugą edycję (6,88 mln osób). W czasie nadawania „Rancza” (niedziela 20.20-21.10) Jedynka była liderem pod względem oglądalności, pokonując m.in. TVN-owski „Taniec z gwiazdami” (średnio 3,95 mln widzów) i nadawany w Polsacie serial „CSI: Kryminalne zagadki Miami” (2,47 mln widzów).

Dzięki emisji „Rancza” TVP zarobiła 12 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów). Wśród seriali telewizyjnych pobił ją jednak, nadawany we wtorki o 21.30 w TVN, 13-odcinkowy „39 i pół” — uzyskał z reklam 20,8 mln zł. Film z Tomaszem Karolakiem w głównej roli cieszył się jednak mniejszą popularnością (średnio 3,2 mln widzów) niż film Jedynki. Pokonał za to nadawane w tym samym czasie w Polsacie filmy fabularne (średnio 2,62 mln widzów) i pokazywany w TVP1 program „Misja specjalna” (2,42 mln widzów).

Nic więc dziwnego, że szefowie TVN planują kontynuację „39 i pół”. Zdjęcia do kolejnych odcinków mają ruszyć latem. Podobne zamiary wobec „Rancza” ma szefostwo TVP1. Również latem będzie kręcona piąta seria. Emisja jest planowana na wiosnę 2009 r.