Skonsolidowane przychody wyniosły w 2021 r. 2,69 mld zł, EBITDA 137,2 mln zł, a wskaźnik dług netto do EBITDA na koniec roku sięgał 2,56.
“Na wyżej wskazane szacunkowe wyniki finansowe wpływ miały głównie takie czynniki jak poprawa w 2021 roku koniunktury w branży transportowej i odrodzenie na wysokim poziomie popytu wstrzymanego w efekcie pandemii, trudności z dostępnością wykwalifikowanej kadry oraz dynamiczne wzrosty cen i ograniczenia dostępności surowców i komponentów.” - podano.
W 2020 r. przychody wyniosły 1,82 mld zł, a EBITDA 96 mln zł. W przedpandemicznym 2019 r. przychody sięgnęły 2,34 mld zł, a EBITDA 141 mln zł.
W 2022 r. Wielton planuje osiągnąć przychody na poziomie około 3,8 mld zł i marżę EBITDA w wysokości około 6 proc. Wskaźnik dług nett/EBITDA ma spaść do 2.
“Priorytetami Grupy Wielton na 2022 rok będzie utrzymanie bezpieczeństwa łańcucha dostaw w obliczu utrzymujących się ograniczeń w dostępności komponentów, realizacja planu inwestycyjnego na poziomie około 150 mln zł, realizacja ambitnego planu produkcyjnego oraz optymalne zarządzanie kapitałem pracującym i zasobami kadrowymi. Rok 2022 zgodnie z przyjętymi celami będzie rokiem wzmacniania pozycji Grupy Wielton na większości rynków. Zarząd Spółki planuje również rekomendować Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy przez Spółkę z zysku netto osiągniętego za 2021 rok, przy czym wysokość rekomendowanej dywidendy zostanie uzgodniona w terminie późniejszym” - podano.