Wrocław jak Nowy Jork i Londyn

MB
opublikowano: 20-11-2009, 06:20

Centrum wiedzy to dobra wiadomość. Jeszcze lepsza: otworzy je firma, która radzi innym, gdzie inwestować. McKinsey zatrudni na Dolnym Śląsku 100 superfachowców

Tego jeszcze w Polsce nie było: już nie centrum zatrudniające absolwentów wykonujących proste usługi księgowe, lecz miejsca pracy dla specjalistów, które dziś można znaleźć tylko w Londynie czy Nowym Jorku. Tak się stanie, jeśli dojdzie do inwestycji McKinseya. Firma doradztwa strategicznego rozważa utworzenie kolejnego centrum wiedzy właśnie w naszym kraju. Dziś ma na świecie trzy takie placówki: w Waltham w stanie Massachusetts, w Brukseli i indyjskim Gurgaon. To ostatnie centrum jest największe. Pracuje tu 400 specjalistów, którzy zajmują się badaniami i analizami, a z ich pracy korzystają konsultanci McKinseya na całym świecie.

— McKinsey rozważa otwarcie podobnego centrum w Polsce. Chce w nim zatrudnić 50-100 osób, a to bardzo dużo jak na taki projekt. Firma brała pod uwagę Kraków i Wrocław, wygrała stolica Dolnego Śląska — twierdzi źródło "PB".

O gospodarce opartej na wiedzy Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia mówi już od dawna. W jego mieście bardziej zaawansowane usługi świadczyć zamierzają Hewlett-Packard i IBM. Obie firmy dostały wstępną obietnicę grantów od rządu. HP zatrudnia już we Wrocławiu ponad 1400 osób, ale w ciągu dwóch lat chce zwiększyć tę liczbę do 2,5 tys. i wprowadzić usługi mające charakter wsparcia decyzyjnego np. z zakresu zarządzania projektami czy prowadzenia złożonych analiz procesów. IBM dopiero rusza ze swoim centrum usług IT.

Więcej w piątkowym "Pulsie Biznesu"

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MB

Polecane