Barbara Woźniak
WARSZAWA (Reuters) - Pol-Mot Holding, właściciel jednego z najbardziej znanych polskich klubów sportowych Legia-Daewoo prowadzi negocjacje z kilkoma inwestorami finansowymi w sprawie sprzedaży akcji klubu, powiedział Paweł Gilewski, zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno-finansowych PolMot.
"Widzimy zainteresowanie inwestorów i funduszy zachodnich (...) Prowadzimy rozmowy z kilkoma, więc to nie jest tak, że zainteresowania nie ma (...) Inwestor finansowy, który zapewniłby pomoc w finansowaniu jest niezbędny" - powiedział we wtorek Reuterowi Gilewski.
Dodał, że rozmowy z inwestorami nie wykluczają też publicznej emisji akcji (IPO) i wprowadzenia Legii na warszawską giełdę, tak jak zapowiadał to Pol-Mot w ubiegłym roku.
"Obie sprawy się nie wykluczają, bo inwestor jest w stanie zabezpieczyć finansowanie dla klubu w okresie powiedzmy do pierwszego IPO i z tego punktu widzenia byłby jak najbardziej wskazany" - powiedział Gilewski.
Dodał, że Pol-Mot, grupa kapitałowa, w skład której wchodzi ponad 20 spółek i która zajmuje się między innymi branżą motoryzacyjną i deweloperską, na razie nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie emisji akcji Legii.
"Sam proces upublicznienia trochę trwa, jest jeszcze wiele kwestii prawnych do uregulowania, które muszą być wyjaśnione tak, aby móc emisję uplasować w jakimś rozsądnym przedziale cenowym" - powiedział Gilewski.
Nie chciał jednak mówić o szczegółach ewentualnej emisji, ani o cenie, terminie czy wielkości pakietu sprzedawanych akcji.
"Obserwujemy bacznie sytuację na rynku (giełdowym), który wydaje nam się w tym momencie bardzo interesujący (...)" - powiedział.
Gilewski nie chciał też powiedzieć z iloma inwestorami Pol-Mot prowadzi negocjacje, jaki pakiet akcji do sprzedaży wchodzi w grę, ani kiedy mogłyby się zakończyć te negocjacje.
"Wszystko zależy od tego jak bardzo nasza wizja byłaby dla inwestora interesująca i to nie jest kwestia pieniędzy, ale kwestia przekonania inwestora do tego że ten klub, który ma tradycję blisko 90-letnią jest niesamowitym 'brandem' w kraju" - powiedział.
"Liczba fanów deklarująca znajomość klubu i przynależność do fanów Legii to blisko siedem milionów osób, więc jest to ogromny, wciąż niewykorzystany potencjał, jeśli chodzi o stronę marketingową" - dodał.
Do Pol-Motu należy 70 procent akcji założonej w 1916 roku warszawskiej Legii. Pozostałe 30 procent akcji Legii-Daewoo ma wojskowy klub CWKS Legia.
W ubiegłym roku Pol-Mot iformował, że jeśli wprowadzałby Legię na giełdę to byłaby to oferta łączona, sprzedaż części należących do holdingu akcji jak też podwyższenie kapitału poprzez nową emisję akcji.
Kapitał akcyjny Legii, jednego z 16 pierwszoligowych klubów w kraju, dzieli się na jeden milion akcji o łącznej nominalnej wartości jednego miliona złotych.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))