“Prawdziwa rewolucja w inteligentnych samochodach oficjalnie się rozpoczęła, a Chiny z pewnością wydadzą na świat firmę wielką, jak Tesla” - powiedział Lei Jun, szef i założyciel Xiaomi.
Pierwsze dostawy pochodzą z limitowanej partii 5000 samochodów zwanej “Founder's Edition”, która została wyposażona w dodatkowe akcesoria dla pierwszych nabywców.
Po zeszłotygodniowej premierze SU7 (Speed Ultra 7) Xiaomi poinformowała, że czas oczekiwania na sedana może wynieść od czterech do siedmiu miesięcy.
Samochód wjeżdża na chiński rynek samochodów EV po konkurencyjnej cenie 30 tys. USD za model podstawowy, czyli tańszej niż Model 3 Tesli.
We wtorek firma osiągnęła najwyższą kapitalizację w wysokości 55 mld USD, czyli więcej niż amerykańscy producenci samochodów General Motors i Ford z odpowiednio 52 mld USD i 53 mld USD.
W środę jej akcje taniały o ponad 4 proc.