Czytasz dzięki

XTB przedstawił wstępne wyniki za III kwartał

Mikołaj Czyż
opublikowano: 26-10-2020, 06:55
aktualizacja: 26-10-2020, 08:05

W III kwartale 2020 r. XTB Dom Maklerski zanotował 68,4 mln zł zysku netto, o 341 proc. więcej r/r.

Zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z zarządem XTB>>

Omar Arnaout,prezes XTB
Fot. WM

W II kwartale zysk wyniósł 117 mln zł, a w sumie w I półroczu 293 mln zł.

Łukasz Jańczak, analityk Ipopemy, szacował zysk netto w III kwartale na 50 mln zł.

Brokerowi w okresie lipiec-wrzesień przybyło ponad 21 tys. klientów (+110 proc. r/r), a liczba aktywnych zwiększyła się to średnio 55,8 tys. (+98 proc.).

Przychody operacyjne wzrosły o 129 proc. do 139,6 mln zł, a rentowność na lota o 27 proc. do 184 zł.

"W odniesieniu do dwóch wcześniejszych kwartałów, III kwartał 2020 r. przyniósł zauważalny spadek zmienności na rynkach podczas wakacji w lipcu i sierpniu. Patrząc na przychody XTB pod kątem klas instrumentów odpowiedzialnych za ich powstanie widać, że w III kwartale br. prym wiodły CFD oparte na indeksach. Ich udział w strukturze przychodów na instrumentach finansowych w III kwartale 2020 r. sięgnął 52,0 proc. wobec 36,5 proc. rok wcześniej. To konsekwencja m.in. dużego zainteresowania klientów XTB instrumentami CFD opartymi o amerykańskie indeksy US100 oraz US500. Drugą najbardziej dochodową klasą aktywów były instrumenty CFD na towary. Ich udział w strukturze przychodów w III kwartale 2020 r. wyniósł 22,9 proc. (III kwartał 2019 r.: 8,7 proc.). Najzyskowniejszym instrumentem w tej klasie był CFD oparty na notowaniach uncji złota oraz uncji srebra. Przychody na instrumentach CFD opartych o waluty stanowiły 20,1 proc. wszystkich przychodów wobec 51,7 proc. rok wcześniej. Wśród tej klasy aktywów największą popularnością cieszyły się instrumenty oparte o parę walutową EURUSD." - podał XTB.

"Wyniki XTB za III kw. 2020 odbieramy neutralnie. Istotny kwartalny spadek przychodów był pochodną mniejszych zmian na rynkach finansowych oraz okresu wakacyjnego, w ujęciu rocznym z kolei przychody były ponad dwukrotnie wyższe. W naszym przekonaniu zarówno w 4 kw. 2020, jak i w 2021 r. nie można wykluczyć kontynuacji relatywnie wysokiej zmienności, szczególnie na rynkach finansowych. Zwracamy jednak uwagę, że w długim terminie utrzymanie tak wysokiej zmienności, jaka ma miejsce w ostatnich kwartałach wydaje się mało prawdopodobne. Spółka konsekwentnie pozyskuje nowych klientów, pracuje nad ofertą produktową, planuje również wejście na dwa nowe rynki, co powinno wspierać „znormalizowane” obroty oraz rentowność. Po okresach wysokiej zmienności przychodzi jednak zwykle uspokojenie, co w długim terminie przełoży się również na wyniki spółki. Wynik netto w 2020 r. w przedziale 430-500 mln zł implikowałby wycenę na poziomie 4,5-3,9x P/E. Z kolei założenie powtarzalnego wyniku netto w kolejnych latach w przedziale 100-200m implikowałoby wycenę na poziomie 19-10x P/E." - napisali w komentarzu porannym analitycy DM BDM.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mikołaj Czyż

Polecane