YouTube miał ponad 1 mld USD wpływów z reklam miesięcznie

opublikowano: 04-02-2020, 06:36

Alphabet po raz pierwszy ujawnił wpływy reklamowe YouTube. W ubiegłym roku wyniosły 15,15 mld USD, donosi The Guardian.

Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku wpływy ze sprzedaży reklam na popularnym serwisie wideo sięgnęły 4,72 mld USD. A nie są to jedyne przychody YouTube, bo generuje jeszcze pieniądze z kilku innych źródeł, m.in. subskrypcji na YouTube TV.

fot. Tass/FORUM

Ujawnienie wpływów reklamowych YouTube nie zapobiegło spadkowi kursu akcji Alphabet o 4 proc. w handlu posesyjnym, bo podane przez niego kwartalne wyniki rozczarowały inwestorów. Choć przychody właściciela Google wzrosły o 17,3 proc. do 46 mld USD, to były o 940 mln USD niższe niż oczekiwano. Analitycy zwracali uwagę, że był to najsłabszy od 2015 roku czwarty kwartał spółki pod względem wzrostu przychodów. Alphabet zakończył ostatni kwartał ubiegłego roku zyskiem 10,6 mld USD, a w całym 2019 roku wyniósł on 34,4 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, The Guardian

Polecane