Oba koncerny w październiku ogłosiły plan zacieśnienia współpracy , z Carlosem Tavaresem PSA jako dyrektorem naczelnym i Johnem Elkannem z FCA jako przewodniczącym rady dyrektorów.
PSA i FCA zapowiedziały, że będą starały się sfinalizować umowę do końca roku, aby stworzyć grupę z 8,7 mln rocznej sprzedaży pojazdów, zajmując czwarte miejsce na świecie za Volkswagenem, Toyotą i sojuszem Renault-Nissan.
W skład grupy wejdą marki Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel i Vauxhall, co pozwoli obsłużyć rynki masowe i premium samochodów osobowych, a także samochodów ciężarowych i lekkich samochodów dostawczych.
Wcześniej we wtorek Reuters donosił, że podmioty reprezentujące rodzinę Peugeot zatwierdziły proponowany protokół ustaleń dla planowanej fuzji. Podmioty to Etablissements Peugeot Freres (EPF) i FFP.