Zdrofit powiększa sieć i otwiera się na franczyzę

Polska firma z branży fitness startuje z ofertą dla innych przedsiębiorców. To sposób na konkurencyjne zachodnie sieci klubów.

Zdrofit zaczynał 11 lat temu jako mały, rodzinny biznes. Dzisiaj może się już zaliczyć do średniej wielkości przedsiębiorstw z 11 własnymi klubami fitness. Na tym jednak nie koniec rozwoju — teraz firma startuje z ofertą franczyzową.

— Nie mamy konkretnych planów, gdzie ani ile nowych lokalizacji chcielibyśmy w tej formie otworzyć. Widząc jednak, jak coraz to nowe firmy z zagranicy rozpoczynają ekspansję w naszym kraju, chcemy dać szansę polskim przedsiębiorcom na rozwój w tej branży. Wypracowaliśmy już własny know-how i jesteśmy gotowi, żeby swój pomysł udostępnić innym — tłumaczy Sylwia Balcerzewska, menedżer sieci Zdrofit.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na współpracę franczyzową ze Zdrofitem, powinni posiadać kapitał na wynajęcie lokalu i wyposażenie go w odpowiedni sprzęt. Dla lokalu o powierzchni 500 mkw. całkowite wyposażenie będzie kosztowało ok. 370 tys. zł, a lokal o powierzchni 1 tys. mkw. to już koszt rzędu 570 tys. zł. Do tego obowiązuje jednorazowa opłata wstępna w ramach współpracy ze Zdrofitem, rzędu 30 tys. zł.

— Za te pieniądze pomożemy przedsiębiorcy wybrać lokal i przygotować wszystko, co niezbędne do prowadzenia biznesu. Podzielimy się także swoim know-how — mówi Sylwia Balcerzewska. Jej zdaniem, już w trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany do uiszczania dwóch opłat — 2 proc. od przychodu opłaty franczyzowej oraz 3 proc. od przycho-

du opłaty marketingowej. Sylwia Balcerzewska uważa, że w Polsce jest jeszcze dużo miejsca dla rodzimych sieci fitness, pomimo że coraz więcej tych z Zachodu próbuje zagospodarować nasz rynek. — Wydaje się, że nie są one w stanie zdobyć naszego rynku na większą skalę. Polskie firmy z branży fitness lepiej znają potrzeby naszych klientów i potrafią się do nich dostosować. Natomiast zagraniczne sieci działają trochę inaczej i mają wypracowane procedury, które doskonale odpowiadają klientom właśnie na Zachodzie.

Trudniej im dostosować się do specyfiki naszego rynku — uważa Sylwia Balcerzewska. Jej zdaniem, głównym wyróżnikiem Zdrofitu w porównaniu z zagranicznymi sieciami jest dbałość o każdego klienta, i to nie tylko w momencie, kiedy uda się go zdobyć. — Na jego potrzeby staramy się odpowiadać przez cały czas trwania współpracy — twierdzi Sylwia Balcerzewska. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Zdrofit powiększa sieć i otwiera się na franczyzę