Zdrofit powiększa sieć i otwiera się na franczyzę

opublikowano: 18-02-2016, 22:00

Polska firma z branży fitness startuje z ofertą dla innych przedsiębiorców. To sposób na konkurencyjne zachodnie sieci klubów.

Zdrofit zaczynał 11 lat temu jako mały, rodzinny biznes. Dzisiaj może się już zaliczyć do średniej wielkości przedsiębiorstw z 11 własnymi klubami fitness. Na tym jednak nie koniec rozwoju — teraz firma startuje z ofertą franczyzową.

— Nie mamy konkretnych planów, gdzie ani ile nowych lokalizacji chcielibyśmy w tej formie otworzyć. Widząc jednak, jak coraz to nowe firmy z zagranicy rozpoczynają ekspansję w naszym kraju, chcemy dać szansę polskim przedsiębiorcom na rozwój w tej branży. Wypracowaliśmy już własny know-how i jesteśmy gotowi, żeby swój pomysł udostępnić innym — tłumaczy Sylwia Balcerzewska, menedżer sieci Zdrofit.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na współpracę franczyzową ze Zdrofitem, powinni posiadać kapitał na wynajęcie lokalu i wyposażenie go w odpowiedni sprzęt. Dla lokalu o powierzchni 500 mkw. całkowite wyposażenie będzie kosztowało ok. 370 tys. zł, a lokal o powierzchni 1 tys. mkw. to już koszt rzędu 570 tys. zł. Do tego obowiązuje jednorazowa opłata wstępna w ramach współpracy ze Zdrofitem, rzędu 30 tys. zł.

— Za te pieniądze pomożemy przedsiębiorcy wybrać lokal i przygotować wszystko, co niezbędne do prowadzenia biznesu. Podzielimy się także swoim know-how — mówi Sylwia Balcerzewska. Jej zdaniem, już w trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany do uiszczania dwóch opłat — 2 proc. od przychodu opłaty franczyzowej oraz 3 proc. od przycho-

du opłaty marketingowej. Sylwia Balcerzewska uważa, że w Polsce jest jeszcze dużo miejsca dla rodzimych sieci fitness, pomimo że coraz więcej tych z Zachodu próbuje zagospodarować nasz rynek. — Wydaje się, że nie są one w stanie zdobyć naszego rynku na większą skalę. Polskie firmy z branży fitness lepiej znają potrzeby naszych klientów i potrafią się do nich dostosować. Natomiast zagraniczne sieci działają trochę inaczej i mają wypracowane procedury, które doskonale odpowiadają klientom właśnie na Zachodzie.

Trudniej im dostosować się do specyfiki naszego rynku — uważa Sylwia Balcerzewska. Jej zdaniem, głównym wyróżnikiem Zdrofitu w porównaniu z zagranicznymi sieciami jest dbałość o każdego klienta, i to nie tylko w momencie, kiedy uda się go zdobyć. — Na jego potrzeby staramy się odpowiadać przez cały czas trwania współpracy — twierdzi Sylwia Balcerzewska. © Ⓟ

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane