Zysk Unilevera wzrósł w I kwartale o 35 procent

Albert Stawiszyński
opublikowano: 2002-04-26 11:23

LONDYN/AMSTERDAM (Reuters) - W pierwszym kwartale tego roku zysk brytyjsko-holenderskiego giganta w produkcji dóbr szybkozbywalnych Unilever wzrósł o 35 procent i mimo słabej sprzedaży grupa utrzymała prognozy wyników finansowych na ten rok.

Producent między innymi majonezu Hellmann's, herbaty Lipton i mydła Dove miał po pierwszych trzech miesiącach tego roku 927 milionów euro zysku netto przed uwzględeniem pozycji nadzwyczajnych i kosztów amortyzacji. Analitycy liczyli na zysk rzędu 833-869 milionów euro.

Sprzedaż 400 głównych produktów, w tym proszku Omo, zupy Knorr i lodów Magnum, wzrosła w ubiegłym kwartale tylko o trzy procent, jednak koncern potwierdził, że jest w stanie osiągnąć dwucyfrowy wzrost przychodów w całym 2002 roku. Marża operacyjna zwiększyła się o dwa procent do 14,9 procent.

"Wyniki są znacznie lepsze od oczekiwań, szczególnie marża operacyjna. Unilever przesunął koszty promocji i reklamy oraz te związane z restrukturyzacją na drugi kwartał" - powiedział Ton van Ooijen z SNS Securities.

"Tempo wzrostu sprzedaży głównych produktów można wprawdzie uznać za rozczarowujące, ale wraz ze wzrostem wydatków na promocję i reklamę w ciągu roku, druga połowa 2002 może okazać się lepsza" - dodał Graham Jones z HSBC Securites w Londynie.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))