Ryanair poleci po Polsce

MAG
opublikowano: 2013-09-26 14:40

Od 2014 r. tani przewoźnik zacznie latać z Modlina do Gdańska i Wrocławia. Wkrótce ogłosi kolejne kierunki.

Dobre wieści dla tych, którzy posmakowali taniego latania z OLT. Od listopada Eurolot i LOT będą mieć konkurencję.

- Uruchomimy od marca przyszłego roku codzienne loty z Modlina do Wrocławia i Gdańska. Ceny biletów będą się zaczynały od 99 zł. To połowa stawki LOT – mówi Michael O’Leary, prezes Ryanaira.

To dopiero pierwsze z krajowych tras Ryanaira.

- Przed Bożym Narodzeniem możemy ogłosić kolejne połączenia. Chcielibyśmy mieć ich 4-5 w rozkładzie na lato 2014 – dodaje Michael O’Leary.

Dalszy rozwój planuje od września przyszłego roku, gdy Ryanair dostanie pierwsze maszyny z zamówionej floty (175 Boeingów Max od września 2014 r. do 2018 r.). Wtedy linia najpewniej otworzy w Modlinie bazę. Dziś ma w Polsce bazy we Wrocławiu i Krakowie. Częstotliwość lotów krajowych może wzrosnąć do 2-3 dziennie.

Prezes linii wyjaśnia tajemnicze zniknięcie kilkunastu połączeń z Polski.

- Co roku uziemiamy na zimę część samolotów. W ubiegłym roku było to 100 maszyn, w tym będzie 80 z 304. Jeśli zamykamy trasy, to raczej wakacyjne. Staramy się raczej ograniczać liczbę połączeń na danym kierunku – mówi Michael O’Leary.

Polska będzie jednym z najszybciej rosnących rynków linii.

- Przez najbliższe cztery lata chcemy zwiększyć całkowitą liczbę pasażerów z 80 mln w tym roku do 110 mln. 4-5 mln z tego wzrostu możemy zrealizować w Polsce – szacuje prezes Ryanaira.

Wierzy w rozwój polskiego rynku. W Irlandii, która ma 4 mln mieszkańców, jest 24 mln pasażerów rocznie. W Polsce - tyle samo. Dziś największe rynki taniej linii to Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania, kraje Skandynawii i Irlandia. Ryanair jest największym przewoźnikiem w Europie. Druga Lufthansa przewozi 50,8 mln pasażerów, trzeci easyJet – 44,6 mln.Roczne przychody Ryanaira to 4,8 mld EUR. Firma ma 9 tys. pracowników. MAG