Tak zwana wielka czwórka - Tesco, Morrisons, Sainsbury's i Asda – w ostatnich dniach mocno obniżyła ceny chcąc utrzymać swój udział na konkurencyjnym rynku supermarketów.
I - według badań przeprowadzonych przez magazyn branżowy Grocer - mleko świeże, marki własnej jest teraz tańsze w przeliczeniu za litr niż niektóre marki wody butelkowanej.
Według portalu Brandview.com, cena za litr mleka w supermarketach spadła do 43 pensów, podczas gdy woda kosztuje 44p.
Cena mleka zaczęła spadać w zeszłym roku, gdy supermarkety postanowiły zwiększyć wysiłki przyciągnięcia klientów oferując niższe ceny - zwłaszcza w obliczu rosnącej konkurencji ze strony niemieckich dyskontów Aldi i Lidl.
Podczas gdy konsumenci korzystają z obniżki cen mleka, brytyjscy hodowcy bydła mlecznego skarżą się, że ich dochód został mocno zduszony przez supermarkety. W rezultacie wielu hodowców rezygnuje z produkcji mleka. Brytyjski Narodowy Związek Farmerów (NFU) poinformował, że tylko w grudniu 60 producentów porzuciło produkcję mleka.
