10 rzeczy, które warto wiedzieć o IPO Big Cheese Studia

Mikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2021-10-28 20:00

Spółka z branży gier będąca częścią grupy PlayWay, 29 października rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną. Planuje pozyskać prawie 5 mln zł

Przeczytaj artykuł i dowiedz się dziesięciu faktów, które musisz wiedzieć o pierwszej emisji publicznej Big Cheese Studio.

1. Spółka

Najliczniej reprezentowany segment giełdowy boryka się obecnie ze słabymi notowaniami i serią opóźnień premier, które przeplatane pojedynczymi małymi sukcesami. W tych warunkach o pieniądze inwestorów poprosi Big Cheese Studio (BCS). To wydawca i producentem gier na PC i konsole. W obecnej formie istnieje od marca 2018 r. Koncentruje się na symulatorach, a jedyną produkcją studia jest “Cooking Simulator”, który miał premierę w czerwcu 2019 r.

Cyfrowe gotowanie
Cyfrowe gotowanie
Flagowym produktem Big Cheese studio jest Cooking Simulator, który miał premierę 6 czerwca 2019 r. i od tamtego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych, jak i bezpłatnych dodatków. Jego ocena na platformie Steam wynosi 83 proc. pozytywnych komentarzy.
materiały prasowe

2. Oferta

W IPO zostanie zaoferowane nie więcej niż 135 tys. nowych akcji serii B [aktualizacja 29.10.2021, godz. 9:01]. Ponadto, poza nową emisją, inwestorzy będą mogli kupić 662 tys. istniejących już akcji, oferowanych przez PlayWaya, prezesa Łukasza Dębskiego oraz Leszka Lisowskiego, byłego prezes studia. Cenę w ofercie ustalono na 35 zł. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych ruszają 29 października.

3. Plany

Głównym celem emisji jest pozyskanie finansowania na produkcję trzech autorskich gier, których premiery planowane są na lata 2022-2023. Budżet przeznaczony na każdy z tytułów ma sięgać około 1,5 mln zł. Ponadto, aby poprawić wydajność i efektywność pracy studia, część pozyskanych środków ma zostać przeznaczona na powiększenie zespołu, dzięki czemu czas produkcji poszczególnych tytułów może się zmienić.

W I połowie 2022 r. BCS planuje wydanie gry “Cooking Simulator 2” w trybie multiplayer.

4.Harmonogram gier

Pierwszym nowym projektem studia ma być gra “B17 Squadron”, symulator bombowca z okresu II wojny światowej. Premiera zaplanowana jest na drugą połowę 2022 r. W zbliżonym terminie odbyć się ma premiera kolejnej produkcji - “Pizza Empire”, symulatora właściciela pizzerii.

5. Wyniki

Zysk z działalności operacyjnej spółki w I półroczu 2021 r. wyniósł 5,7 mln zł i był o 2,8 mln zł wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie 2020 r. Wynik finansowy w I półroczu 2021 r. był znacznie lepszy dzięki popularności nowego płatnego dodatku do gry oraz udanej premierze tytułu na konsolach. Przychody w tym okresie wyniosły 7,5 mln zł.

Wyniki finansowe emitenta

Przychody7,5 mln zł4,1 mln zł78 proc.
Zysk operacyjny5,7 mln zł2,9 mln zł97 proc.
Zysk netto5,5 mln zł2,9 mln zł90 proc.

6. Model biznesowy

Podstawą działalności spółki jest produkcja autorskich gier lub dodatków do już istniejących tytułów.

7. Polityka dywidendowa

BCS co roku wypłacało dywidendę. W 2020 r. wyniosła ona 4,3 mln zł, a w 2021 r. 6 mln zł. Od przyszłego roku łączne nakłady na dywidendę mają wynosić 90 proc. zysku z roku poprzedniego, jednak warunkiem spełnienia tego zobowiązania muszą być wpływy ze sprzedaży gier na poziomie wyższym niż planowane inwestycje. Ponadto, po wypłacie dywidendy na rachunku spółki nie może zostać mniej niż 2 mln zł.

8. Prognozy

Spółka nie przedstawiła prognoz.

9. Konkurencja

Głównym Big Cheese Studio jest Ultimate Games. Jej działalność opiera się na produkcji i dystrybucji dużej ilości, niskobudżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Gatunek wydawanych przez nią gier to symulatory. Konkurencją na rynku, notowana na GPW mogą być dla emitenta również Movie Games (Gas Station Simulator), All In! Games (Space Company Simulator) oraz Klabater (Moonshine Inc).

10. Czynniki ryzyka

Głównym czynnikiem ryzyka jest rezygnacja któregoś z podmiotów oferujących platformy sprzedażowe gier (Steam, Microsoft Store) ze sprzedaży tytułów Big Cheese Studia. Ponadto platformy mogłyby również odmówić sprzedaży gry, która obecnie znajduje się jeszcze w produkcji. Dotychczas platformy sprzedażowe stanowiły prawie 100 proc. kanału sprzedażowego, w związku z czym jakiekolwiek zmiany zasad ich funkcjonowania mogłyby negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe spółki.

Jako pozostałe ryzyka działalności spółka wskazuje nieudane premiery nowych tytułów, spadek zainteresowania jej produktami w związku z nielegalnym rozpowszechnianiem gier oraz utratę istotnych członków zespołów deweloperskich.