320 mln zł dla MSP na produkty sieciowe

Dorota Zawiślińska
06-11-2016, 22:00

Ruszył konkurs, w którym konsorcja mikro-, małych i średnich firm ze wschodu mogą powalczyć o dotacje na promocję marek.

Do 30 listopada przedsiębiorstwa mogą składać w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wnioski o unijne wsparcie projektów, które polegają na stworzeniu innowacyjnych produktów sieciowych. W naborze poddziałania 1.3.2. programu operacyjnego Polska Wschodnia („Tworzenie sieciowych produktów przez MSP”) do wzięcia jest aż 320 mln zł. To już druga odsłona konkursu. Pierwsza edycja zakończyłasię pod koniec czerwca. Wówczas rządowa agencja rozdzieliła tylko 61 mln zł, podczas gdy cały budżet na ten cel wynosił 320 mln zł.

— Pierwotnie w ramach harmonogramu naboru wniosków na 2016 r. nie przewidywano dwóch konkursów dla poddziałania 1.3.2. W wyniku pierwszego do oceny merytorycznej zakwalifikowano dziesięć projektów, z których dofinansowano zaledwie dwa. Kryteria konkursu są wymagające, co świadczy o tym, że PARP oczekuje bardzo dobrych projektów — podkreśla Bogusława Mazurek, ekspert od dotacji unijnych z firmy doradczej Crido Taxand.

Sieciowe produkty to przedsięwzięcia, które wykorzystują potencjał makroregionu. Mają one jedną koncepcją połączyć rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w ofertę gotową do sprzedaży.

— To pozwoli stworzyć spójną ofertę oraz wypracować tematyczne marki produktowe charakterystyczne dla regionu — zwraca uwagę Bogusława Mazurek. Zasady naboru są dość wymagające. Wyzwaniem może być utworzenie konsorcjum składającego się z co najmniej dziesięciu podmiotów, które wezmą na siebie odpowiedzialność realizacji projektu o wartości minimum 20 mln zł.

— Chcemy zmotywować przedsiębiorców do umiejętnego wykorzystania walorów i potencjału makroregionu w biznesie — podkreśla Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. [DZ] © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / 320 mln zł dla MSP na produkty sieciowe