34 proc. ruchu na polskich stronach www pochodzi z sieci komórkowych

  • PAP
opublikowano: 21-11-2019, 06:03

34 proc. ruchu na polskich stronach internetowych pochodzi z sieci operatorów komórkowych Orange, Plus, T-Mobile i Play, wynika z badania na ponad 600 tysiącach serwisów WWW obsługiwanych przez spółkę nazwa.pl, największego w Polsce dostawcy usług hostingowych.

Według raportu nazwa.pl, obecnie z Internetu w Polsce korzysta już ponad 28 mln Polaków, a ich liczba cały czas rośnie. Jak podano, zwiększa się nie tylko liczba polskich internautów, ale również liczba odwiedzanych przez nich stron internetowych. Z danych nazwa.pl wynika, że rośnie także udział odwiedzin z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Najpopularniejszym sposobem dostępu do Internetu pozostają nadal sieci stacjonarne (66 proc. użytkowników) jednak udział ruchu z sieci operatorów telefonii komórkowej wynosi już 34 proc.

Jak podano, operatorzy sieci komórkowych oprócz świadczenia usług dostępu do Internetu drogą radiową świadczą także usługi dostępu poprzez sieci kablowe, dlatego niemożliwe jest ustalenie dokładnej liczby odwiedzin generowanych tylko przy wykorzystaniu transmisji komórkowej. Można jednak dostrzec - wskazuje raport - że największy ruch wśród operatorów sieci telefonii komórkowej, wyraźnie odznaczający się na tle pozostałych firm, generuje spółka Orange. Według raportu, 58 proc. ruchu pochodzi z jej sieci. W ocenie twórców raportu, jest to o tyle zrozumiałe, że spółka ta swoje korzenie ma w operatorze narodowym, działającym wcześniej pod marką Telekomunikacja Polska. Na kolejnych miejscach są Plus (15 proc. ruchu), T-Mobile (14 proc.) oraz Play (13 proc.).

Autorzy zwracają także uwagę, że wzrost szybkości dostępu do internetu przy użyciu sieci telefonii komórkowej zmienił sposób, w jaki obecnie można wykorzystywać sieć. "O ile nadal połączenia kablowe zapewniają dużo lepsze parametry szybkości transmisji od sieci komórkowych, to trudno już wyobrazić sobie życie bez możliwości mobilnego połączenia z siecią internet w podróży czy też poza miejscem zamieszkania lub pracy" - zauważają.

Według raportu, choć na rynku operatorów świadczących dostęp do Internetu w technologii kablowej jest duża konkurencja, jednak i tutaj widać kilku liderów. "W czołówce znajdują się bardzo dobrze znane firmy, które od wielu lat odgrywają istotną rolę na rynku dostępu do internetu, rozwijając się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia mniejszych konkurentów" - napisano.

Raport podaje także dane na temat ruchu z sieci operatorów stacjonarnych: 8,86 proc. pochodzi z UPC, 6,5 proc. z Netii, 2,91 proc. z S-Net, 2,45 proc. z Vectry, a 2,21 proc. - z Multimediów.

Źródło: Istockphoto
Źródło: Istockphoto
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane