Zapis na akcje od inwestorów indywidualnych potrwają od 10 do 17 maja. Jeśli objęte zostaną wszystkie akcje, nowi akcjonariusze będą kontrolować 21,2 proc. kapitału.
3LP specjalizuje się w świadczeniu zautomatyzowanych usług logistycznych podmiotom z branży e-commerce nieposiadającym odpowiedniej skali na własną automatyzację procesów logistycznych. Najważniejszymi klientami są Tim (który jest jedynym akcjonariuszem), Ikea i Oponeo.pl.
Środki pozyskane z oferty publicznej zostaną przeznaczone m.in. na automatyzację procesów w nowej hali w Siechnicach k. Wrocławia, rozwój zarządzanej powierzchni magazynowej oraz inwestycje w zrównoważony rozwój firmy zgodnie z przyjętą strategią ESG, w tym w energetykę odnawialną.
„3LP jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się podmiotów świadczących usługi fullfilmentu, czyli kompleksowe rozwiązania logistyczne end-to-end średnim i dużym przedsiębiorstwom działającym w sektorze e-commerce. Nasza wiodąca pozycja na polskim rynku usług fullfilmentu, sprawia, że jesteśmy bardzo pożądanym partnerem dla tych firm, które nie posiadają skali czy know-how pozwalających na automatyzację logistyki. Rynek nam sprzyja – dynamicznie rosnący e-commerce napędza popyt na nasze usługi” - mówi Maciej Posadzy, prezes spółki, cytowany w informacji prasowej.
Przychody 3LP wyniosły w 2020 r. 114,7 mln zł, natomiast w trzech kwartałach 2021 r. sięgnęły 102,5 mln zł (+27,7 proc.). Zysk EBITDA wyniósł - odpowiednio - 24,8 i 27,5 mln zł. W 2020 r. firma miała 3,3 mln zł straty netto, po trzech kwartałach 2021 r. 7,1 mln zł zysku.
Spółka nie zamierza na razie dzielić się dywidendą. W ofercie znajdzie się 15,9 mln walorów.