Skriware wsparty przez inwestora zwiększa moce przerobowe i sprzedaż. W tym roku szykuje też premierę nowego produktu.
Błyskawiczny rozwój nowych technologii oraz postępująca automatyzacja przemysłu i życia codziennego są źródłem zmian na rynku pracy, powoli wkradają się również do sfer takich, jak edukacja szkolna. Firmy technologiczne, w tym start-upy, coraz śmielej podsuwają więc pedagogom autorskie kursy i ścieżki nauczania, np. programowania, bazujące na ich nowoczesnych rozwiązaniach. W tym segmencie na stałe zagościć próbuje młoda spółka Skriware… od niedawna z inwestorskim wsparciem. Start-up otrzymał 6,2 mln zł od rodzimego funduszu venture capital Montis Capital.

Skriware produkuje własne drukarki 3D (ich dalszy rozwój finansowany jest z grantu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 4,5 mln zł), opracowała również platformę edukacyjną współpracującą z robotem-zabawką i wirtualnymi narzędziami do projektowania konstrukcji robotycznych w 3D. Produkty sprzedaje do szkół i placówek edukacyjnych za pośrednictwem dystrybutorów działających w 25 krajach. Startupowe rozwiązanie zaczyna więc trafiać do Indonezji, Malezji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Włoch itd.
— Założyliśmy, że sprzedamy ok. 400 drukarek i 4 tys. robotów. Prognozy te znajdują pokrycie w przyjętych już zamówieniach. Wprawdzie wygląda to jeszcze skromnie, ale dla nas jest to początek aktywności sprzedażowej — zaznacza Karol Górnowicz, prezes Skriware.
Optymistyczne prognozy spółki zakładają, że na koniec roku osiągnie ok. 3,5 mln zł przychodu. Pieniądze uzyskane teraz od funduszu mają zwiększyć możliwości produkcyjne spółki. W dalszej kolejności przyczynią się do rozwoju produktów i rozszerzenia zespołów odpowiedzialnych za stronę edukacyjną i biznesową projektu. Dodatkowo spółka w tym roku chce wprowadzić na rynek nowy produkt — będzie to także robotyczna zabawka edukacyjna, tym razem jednak skierowana do użytkowników indywidualnych.
Start-up ma już na koncie partnerstwa, wspólne działania i projekty realizowane z Microsoftem, Samsungiem, a także Coca Colą. Firma niedawno została też zaproszona do przygotowania edukacyjnej części polskiego pawilonu na Expo 2020 w Dubaju.
Podpis: Anna Bełcik