Advantech wzmacnia obecność w Polsce. Inwestuje w hub logistyczny

ANB
opublikowano: 2024-03-28 16:28

Spółka technologiczna Advantech w bieżącym roku zamierza zwiększyć nakłady na działania badawczo-rozwojowe. Stawia także na nowy hub logistyczny w Polsce.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jakie plany rozwoju biznesu w Polsce ma spółka Advantech
  • jakie cele chce zrealizować jeszcze w 2024 r.
  • jak firma ocenia sytuację gospodarczą w Polsce i regionie
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Advantech, wywodzący się z Tajwanu, dostawca narzędzi automatyzujących dla wielu sektorów gospodarczych, w tym rozwiązań przemysłowego internetu rzecz, w kolejnych miesiącach planuje skoncentrować działania na zwiększaniu efektywności, poprawie bezpieczeństwa i optymalizacji procesów operacyjnych. Spółka zapowiedziała nowy hub logistyczny w Polsce. Od kwietnia przekształca także filię w Polsce w oddział europejskiej centrali.

Decyzje te mają przełożyć się na usprawnienie jej procesów logistycznych. Advantech, choć wykazuje się „ostrożnym optymizmem i nadzieją”, deklaruje wiarę w „silną pozycję Polski zarówno pod względem geograficznym, jak i biznesowym”.

– Nowy hub na terenie Polski stanowi dla nas kamień milowy w dalszym rozwoju firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki tej inwestycji znacznie przyspieszą wszelkie procesy, od operacji logistycznych, po inwestycje strategiczne. To sprawi, że nasz kraj będzie mieć coraz większe znaczenie dla globalnych wyników firmy – powiedziała Alicja Strzemieczna, dyrektor sprzedaży IIoT na Europę Środkowo-Wschodnią w Advantech, cytowana w komunikacie spółki.

Firma pomimo niepewności otaczającej globalną gospodarkę, planuje rozwój inwestycji w sztuczną inteligencję rzeczy (Artificial Intelligence of Things - AIoT) i przetwarzanie na krawędzi (Edge AI). Dla spółki to kluczowe obszary zwiększania efektywności i zrównoważonego wzrostu.

Advantech planuje dalszy rozwój, uwzględniając nie tylko globalne trendy, ale także lokalne warunki rynkowe oraz specyfikę i oczekiwania klientów.

– Jednym ze znaczących osiągnięć Advantech na rynku europejskim w latach 2020-23 było utrzymanie skumulowanego wskaźnika wzrostu w sektorze IIoT na poziomie 12 proc., zaś w regionie Europy Środkowo-Wschodniej na pułapie 14 proc. Jest to efekt zarówno głębokiego zrozumienia potrzeb rynku, jak i zdolności do dostarczania innowacyjnych rozwiązań, napędzających transformację cyfrową na szeroką skalę – dodała Alicja Strzemieczna.

Advantech powstał w 1983 r. na Tajwanie, w Polsce firma jest aktywna od 1998 r. Rozwija się jako dostawca i integrator rozwiązań do automatyzacji produkcji, wydobycia, transportu czy usług. Odbiorców znajduje w takich sektorach jak m.in. ochrona zdrowia, telekomunikacja, energetyka, wydobycie surowców, rolnictwo.