Agora zwiększyła zyski w drugim kwartale

aktualizacja: 11-08-2017, 07:53

Mimo spadku przychodów o 4,6 proc. r/r do 282,7 mln zł Agora zwiększyła EBITDA o 8,7 proc. do 31,4 mln zł, a zamiast straty zanotowała symboliczny zysk netto w wysokości 0,7 mln zł.

Przed rokiem spółka miała 5,5 mln zł straty netto. Rezultaty są lepsze od oczekiwań analityków, ankietowanych przez PAP. 

Po półroczu przychody sięgają 583,7 mln zł (spadek o 0,2 proc r/r), EBITDA 60,3 mln zł (+18,5 proc.), a strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej to 7,8 mln zł.

– Wyniki Grupy Agora zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu 2017 r. pokazują systematyczną poprawę rentowności naszej działalności. To efekt konsekwentnej realizacji ambitnego planu rozwoju i jednoczesnych działań restrukturyzacyjnych. Dzięki nim segment Prasa poprawia wyniki, rośnie rentowność segmentu Reklama Zewnętrzna oraz przychody i wyniki segmentu Film i Książka. Będziemy kontynuować inwestycje w rozwój kin i nowoczesne systemy nośników reklamy zewnętrznej, z kolei w tych obszarach naszej działalności, gdzie powstają treści, skupimy się przede wszystkim na szybszym zwiększaniu przychodów - komentuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.

Najdynamiczniej, bo aż o 39,7%  do 43,6 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży biletów do kin. W tym czasie w kinach sieci Helios zakupiono ponad 2,3 mln biletów, czyli o 35,0% więcej niż w drugim kwartale 2016 r. Jest to wynik lepszy niż rynkowy - w tym samym czasie liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wzrosła o 33,4% i wyniosła blisko 11,2 mln. Istotnie wyższe – o 36,7% - były również wpływy ze sprzedaży barowej, które wyniosły 17,5 mln zł. To wynik wyższej frekwencji w kinach oraz wyższych średnich cen w barach kinowych niż w analogicznym okresie 2016 r. 

Wyższe były również przychody ze sprzedaży wydawnictw, które wyniosły 34,4 mln zł. Udało się tego dokonać dzięki wyższym niż rok wcześniej wpływom ze sprzedaży produktów Wydawnictwa Agora (m.in. książek Sztuka kochania oraz Tu byłem. Tony Halik), wydań specjalnych magazynów Gazety Wyborczej oraz subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl. 

Istotny wpływ na poziom przychodów Grupy miały niższe przychody z pozostałej sprzedaży, które wyniosły 14,7 mln zł. W analogicznym okresie 2016 r. pozytywnie na tę wartość wpłynęły przychody związane z grą Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatkami do niej, które wyniosły 6,9 mln zł. Drugim czynnikiem, który wpłynął na spadek przychodów Grupy, były niższe o 5,9% przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 141,6 mln zł. Stanowiły one 50,1% wszystkich przychodów Grupy. Spadek tej kategorii przychodów miał miejsce w segmentach Prasa, Internet, Radio oraz Reklama Zewnętrzna. Warto zauważyć, że w przypadku segmentu Prasa na dynamikę przychodów ze sprzedaży usług reklamowych, oprócz trendów rynkowych, wpłynęła rezygnacja z wydawania wybranych tytułów prasowych, w tym głównie bezpłatnego dziennika Metrocafe.pl. Wzrost przychodów ze sprzedaży usług reklamowych nastąpił natomiast w segmencie Film i Książka. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Agora zwiększyła zyski w drugim kwartale