Czytasz dzięki

Akademia PARP kształci za darmo

opublikowano: 04-10-2020, 22:00

Wiele e-szkoleń bije rekordy popularności wśród przedsiębiorców. Do końca roku pojawi się sporo nowości.

Większość przedstawicieli biznesu kojarzy Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) tylko z rozdzielaniem unijnych dotacji. Nic bardziej mylnego. W ofercie rządowej agencji są biznesowe kursy z takich dziedzin, jak m.in. finanse, marketing, prawo i zarządzanie. Dostęp do nich jest bezpłatny. Można w nich uczestniczyć, nie wychylając nosa z biura. Jak to działa? Akademia PARP to interaktywna platforma szkoleniowa. Dostępne na niej kursy pomagają przedsiębiorcom podnosić kwalifikacje związane z prowadzeniem firmy. Co ważne, mogą oni zgłaszać zapotrzebowanie na nowe szkolenia. Przedstawiciele rządowej agencji wsłuchują się w ich głos i wzbogacają ofertę Akademii PARP o kolejne nowości.

Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości
w PARP, podkreśla, że kursy Akademii PARP pomogą MŚP przetrwać kryzysy i
przygotować się na kolejne.
Zobacz więcej

GOTOWI NA NIEZNANE:

Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP, podkreśla, że kursy Akademii PARP pomogą MŚP przetrwać kryzysy i przygotować się na kolejne. Fot. ARC

— Nie ma już odwrotu od takiego sposobu kształcenia, jakim są kursy online. Polacy coraz chętniej korzystają z nauki zdalnej. Mają też coraz większe możliwości techniczne. Ponadto e-szkolenia to wygodne rozwiązanie dla zabieganych na co dzień przedsiębiorców. Nie muszą oni rezerwować konkretnego dnia na kurs, tylko odbyć go w dogodnym terminie, a nawet podzielić szkolenie na kilka dni, a potem je jeszcze powtórzyć — mówi Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP i koordynator Akademii PARP.

Wachlarz możliwości

Obecnie w ofercie jest 21 szkoleń. Do końca roku będzie ich 32. Największą popularnością cieszy się e-kurs „Jak założyć własną firmę”. To oznacza, że prowadzeniem własnego biznesu interesuje się coraz większa liczba Polaków. Spory popyt jest też na szkolenia: „Media społecznościowe w biznesie”, „Umiejętności interpersonalne” i „Umiejętności kierownicze”.

— Do końca grudnia opublikujemy dziesięć kolejnych e-kursów, w tym m.in. na temat zarządzania ryzykiem w MŚP oraz prowadzenia projektów przez początkujących przedsiębiorców — mówi koordynator Akademii PARP.

Ostatnio w jej bazie pojawił się nowy kurs „Zarządzanie kryzysowe w MŚP”.

— Dla wielu przedsiębiorstw pandemia stanowi duże wyzwanie. Dlatego tak ważne w tym trudnym okresie są trafne decyzje podejmowane przez przedstawicieli biznesu. Właściwe i szybkie ich reakcje to dla firmy być albo nie być na rynku. Wspomniany kurs pomoże szefom MŚP radzić sobie z kryzysem i przygotować się na kolejne — podkreśla Michał Polański.

Niebawem pojawią się nowe szkolenia: „Biznesplan”, „Motywowanie pracowników”, „Badanie rynku i testowanie produktów” oraz „Cyberbezpieczeństwo w MŚP”.

— Wydawało nam się, że wiedza na temat tworzenia biznesplanu powinna być powszechna wśród początkujących przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że tak nie jest. Ponadto zauważyliśmy zapotrzebowanie na zagadnienia dotyczące badania rynku i testowania produktów. Wielu rodzimych przedsiębiorców pracuje nad nowymi wyrobami, ale nie potrafi ocenić, jaki będzie na nie popyt. To różni ich od innowatorów ze Stanów Zjednoczonych. Tam praktyką jest testowanie produktu na odbiorcach — wyjaśnia Michał Polański.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Pandemia sprzyjała e-kursom

Zwraca uwagę na kursy z dziedziny prawa.

— Dotyczą one regulacji związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, krajowych zamówień publicznych, prawa pracy i ochrony danych osobowych. W tym tygodniu swoją premierę będzie miało szkolenie o ubezpieczeniach społecznych w MŚP — zapowiada Michał Polański.

Oferta Akademii PARP poszerzy się o zagadnienia związane z podatkiem VAT.

— Wielu przedsiębiorców nie wie, jak działa mechanizm podatkowy i nie rozumie pojęć z nim związanych. Tego typu sprawy powierzają głównie księgowym lub doradcom podatkowym — zauważa koordynator Akademii PARP.

Nie zabraknie nowych kursów marketingowych.

— Chcemy uruchomić zaawansowane szkolenia dotyczące mediów społecznościowych i e-commerce w biznesie — zapowiada Michał Polański.

W przyszłym roku przedstawiciele PARP planują większą liczbę kursów związanych z prowadzeniem działalności eksportowej. Michał Polański zwraca uwagę na olbrzymi wzrost zainteresowania e-kursami od początku pandemii do końca czerwca. W tym czasie w ciągu tygodnia na portalu rejestrowało się ok. 1100-1200 osób. W wakacje popyt na szkolenia online spadł. Natomiast we wrześniu — jak podkreśla Michał Polański — przedsiębiorcy chcieli podnosić swoje kwalifikacje i chętnie zapisywali się do Akademii PARP.

— Ciągle obserwujemy przyrost nowych uczestników. W tygodniu mamy ich nawet ponad 500 — zaznacza Michał Polański.

Spora oferta

Agnieszka Wykrzykowska, senior menedżer w departamencie doradztwa europejskiego w Grant Thornton Frąckowiak, podkreśla, że oferta kursów w Akademii PARP jest pokaźna.

— Jej atutem jest to, że bez wychodzenia z firmy można zgłębić wiedzę z bardzo wielu dziedzin dotyczących prowadzenia działalności. Szkolenia dotyczą również tego, jak należy sobie radzić w przedsiębiorstwach z bieżącymi problemami spowodowanymi pandemią. Zaletą jest również to, że kursy są bezpłatne, kończą się testem i certyfikatem potwierdzającym zdobycie nowej wiedzy — zaznacza Agnieszka Wykrzykowska.

Zauważa, że zainteresowanie szkoleniami online wśród przedstawicieli biznesu i osób planujących założyć działalność gospodarczą stale rośnie.

— Kursy są przygotowywane przez specjalistów z danej dziedziny. Patrząc na opinieuczestników kursów, widać, że są z nich bardzo zadowoleni. Chwalą formę i sposób przekazywania wiedzy przez ekspertów, która ich zdaniem jest bardzo przydatna w praktyce. Niestety wielu przedsiębiorców o takiej ofercie PARP może nie wiedzieć, gdyż tę instytucję kojarzą głównie z rozdzielaniem funduszy — konkluduje Agnieszka Wykrzykowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane