
Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek H&M zmniejszył się aż o 87 proc. i wyniósł 821 mld koron szwedzkich (80 mln USD) w ciągu trzech miesięcy do listopada zeszłego roku. W konsekwencji ogłoszenia słabych wyników w piątek akcje firmy spadły o 7,9 proc.
Od zysku przedsiębiorstwa między wrześniem a listopadem ub. r. odjęto 3,6 mld koron z powodu wyższych kosztów energii, frachtu i odzieży oraz silnego dolara. Firma nabywa większość ubrań od swoich podwykonawców w amerykańskiej walucie.
Dyrektor generalna marki Helena Helmersson prognozuje, że w najbliższym czasie sprzedaż i rentowność się poprawią, nie przekonuje to jednak inwestorów, jak twierdzi analityk Jefferies James Grzinic. Wyniki H&M pogorszyło również wyjście z Rosji oraz redukcja 1500 miejsc pracy. Rentowność firmy pozostaje w tyle w stosunku do Inditexu, właściciela konkurencyjnej Zary.
H&M nabywa więcej odzieży z Azji niż Inditex, a to z kolei pociąga za sobą wyższe koszty wysyłki. Firma zapowiada, że będzie się zaopatrywała w bliżej położonych krajach.