Specjaliści pozytywnie oceniają model biznesowy operatora sklepów Coccodrillo, czyli szeroką dywersyfikację geograficzną kanałów sprzedaży, sukcesywnie rozwijany e-commerce i niską kapitałochłonności rozwoju zagranicznego (sklepy franczyzowe, shop in shop).
"Spółka zakończyła inwestycję w nowy magazyn, który powinien wg planów wystarczyć do obsłużenia obrotów rzędu 300 mln zł (vs 203 mln zł w 2016 r.). CAPEX w kolejnych latach będzie więc niski, co pozwoli na wypłatę najwyższej w sektorze odzieżowym na GPW stopy dywidendy w wysokości ponad 5 proc. z zysku za 2017 r." - napisano w raporcie.
Jak dodano, wyniki spółki powinny w tym roku odbić (EBITDA o 17 proc., a zysk netto o 16 proc.) w konsekwencji ustabilizowania kursu dolara, niższego poziomu wyprzedaży oraz mniejszej dynamiki wzrostu kosztów wynagrodzeń z uwagi na optymalizację zatrudnienia możliwą po oddaniu do użytku nowego magazynu.
"Względem krajowych spółek z branży odzieżowej dostrzegamy średnio 10-procentowe dyskonto w wycenie wskaźnikowej CDRL, co naszym zdaniem jest nieuzasadnione" - głosi raport.
