
EBITDA wzrosła o 24,9 proc. do 547,6 mln zł (skorygowana o 23,8 proc.do 559,9 mln zł).
Według konsensu prognoz analityków (dane Bloomberga) EBITDA miała wynieść 519,7 mln zł, a przychody 1,27 mld zł.
Wskaźnik GMV urósł o 10,6 proc. do 10,44 mld zł, a liczba aktywnych kupujących wzrosła o 7,2 proc. r/r do 13,2 mln.
– W drugim kwartale przychody wciąż rosły szybciej od GMV, przy utrzymaniu stabilnego poziomu wskaźnika take rate w ujęciu kwartał do kwartału i wysokim popycie na nasze usługi reklamowe, co przełożyło się na wzrost kwartalnych przychodów o 28,4 proc. do 1,3 mld zł. Skorygowana EBITDA wzrosła w drugim kwartale o 23,8 proc. r/r, a my kontynuujemy inwestowanie w rozwój dostaw, marketing i rekrutację, czemu towarzyszy miarowy wzrost tego wskaźnika - komentuje Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
Po I półroczu przychody sięgają 2,52 mld zł (+42 proc.), EBITDA 1,07 mld zł (+36 proc.), a zysk netto 565 mln zł (+95 proc.).
Dźwignia finansowa spadła poniżej 2x, przekładając się na spadek wysokości płatności odsetkowych w drugim półroczu 2021 r., dodała spółka.
Allegro podtrzymało prognozy
Zarząd Allegro podtrzymał roczne prognozy, przewidując wzrost GMV o kilkanaście do dwudziestu kilku procent w całym bieżącym roku, wzrost przychodów o nieznacznie powyżej 30 proc. oraz wzrost skorygowanej EBITDA o nieco poniżej do nieco powyżej 20 proc. Jednocześnie obniża prognozy dotyczące nakładów inwestycyjnych w tym roku do przedziału 475–525 mln zł z dotychczasowych 560–600 mln zł.
Dla akcji Allegro obowiązuje 8 pozytywnych rekomendacji, 6 neutralnych i 2 negatywne.