Ostateczna decyzja dotycząca skali cięć nie została jeszcze podjęta. Według wstępnych planów ok. 2 tys. miejsc pracy miałoby zniknąć w segmencie detalicznym, a kolejne 3 tys. w innych częściach banku.
Wpadka ANZ z automatycznymi mailami o zwolnieniach
Rzecznik ANZ poinformował, że instytucja prowadzi obecnie przegląd strategiczny działalności, a o ewentualnych zmianach w strategii poinformuje w połowie października. Do tego czasu bank z siedzibą w Melbourne ogranicza działania niezwiązane z kluczowymi priorytetami oraz likwiduje powielające się i nadmiernie skomplikowane procesy.
Prezes Nuno Matos w ubiegłym tygodniu musiał przeprosić pracowników i przyspieszyć planowane cięcia po tym, jak część zatrudnionych otrzymała omyłkowo automatyczne e-maile o zwolnieniu jeszcze przed oficjalnym powiadomieniem. Związek zawodowy sektora finansowego ostrzega bank przed zbyt szybkim tempem restrukturyzacji, która ma na celu m.in. zmniejszenie przerostu kompetencji w różnych działach
ANZ chce poprawić kulturę organizacyjną
Szef ANZ podkreśla, że jednym z kluczowych elementów jego planu naprawczego jest poprawa kultury organizacyjnej i wzmocnienie zarządzania ryzykiem. Równolegle firma doradcza McKinsey & Co. prowadzi szeroką analizę działalności banku, po tym jak australijski regulator nałożył na ANZ dodatkowe wymogi kapitałowe.
Według najnowszego raportu rocznego ANZ zatrudnia około 42 tys. osób, z czego blisko 10,8 tys. w segmencie detalicznym.
Bank w ostatnich tygodniach zmienił strukturę kierowniczą australijskiego działu detalicznego i zapowiada kolejne kroki. Jak tłumaczył rzecznik ANZ, celem uproszczenia organizacji jest lepsze dopasowanie do potrzeb klientów i wzmocnienie kontroli ryzyka niefinansowego.
