Zwycięzcę lubuskiego podrankingu najlepiej znają wielkie koncerny produkujące sprzęt RTV, bo to w styropianowych opakowaniach z Arpacku trafiają do sklepów telewizory i sprzęt grający.
W tym roku Arpack otrzymał dziewięć zleceń na produkcję opakowań do telewizorów Philips, Haier Bush, Sharp i Toshiba. W czerwcu uruchomił też produkcję płyt styropianowych z neoporu dla budownictwa energooszczędnego i pasywnego. Spotkały się one z bardzo dobrym przyjęciem na rynku niemieckim.
Firma wiele sobie obiecuje po wprowadzeniu obowiązku pozyskiwania świadectw energetycznych dla wszystkich budynków mieszkalnych. Audyt termiczny zachęca do ocieplania budynków, a do tego potrzebny jest styropian.
Wartość tego rynku w Polsce przedstawiciele branży szacują na 1,5-2 mld zł rocznie. W ciągu najbliższych czterech-pięciu lat może się ona nawet podwoić, do czego przyczynią się także inwestycje związane z przygotowaniami do piłkarskich mistrzostw Euro 2012.
Niezłe są również perspektywy dla branży opakowań. Ich główni odbiorcy planują zwiększenie mocy produkcyjnych. Firma Arpack Polska zakłada w związku z tym, że w 2010 r. wyprodukuje ponad 2,5 raza więcej opakowań do telewizorów LCD.
Również na rynku palet styropianowych, popularnych w branży spożywczej, firma zapracowała na wizerunek solidnego producenta, oferującego coraz krótsze terminy dostaw i nowoczesne rozwiązania logistyczne.
Arpack zamierza kupić kolejny, już ósmy, agregat formujący. W roku 2010 rozpocznie też użytkowanie powstającej właśnie hali magazynowej o powierzchni 2 tys. mkw., a jeszcze w 2009 r. chce uzyskać certyfikat wyrobu z Niemieckiego Instytutu Materiałów Budowlanych na swoje płyty izolacyjne.
Produkujemy opakowania dla wytwórców sprzętu RTV, a jednocześnie rozszerzamy gamę wyrobów do ocieplania budynków i termomodernizacji.




