Giełdowy debiut zaplanowano na drugą połowę roku. Środki z emisji mają zapewnić spółce stworzenie sieci sprzedaży usług.
Arteria, firma specjalizująca się w usługach telemarketingowych i zarządzaniu kanałami sprzedaży, chce rozwijać się dzięki pieniądzom z giełdy.
— Szczegóły są ustalane. Pewne jest, że środki z emisji wydamy na utworzenie sieci brokerskiej — mówi Dariusz Stokowski, szef Nova Group, która kontroluje 80 proc. akcji Arterii.
Obecnie trzon klientów Arterii stanowi 16 międzynarodowych firm: spółek ubezpieczeniowych, banków i firm telekomunikacyjnych. Warszawska spółka chce w tym półroczu osiągnąć 800 tys. zł zysku. W całym 2006 r. ma on wynieść 2 mln zł. Ofertę publiczną przeprowadzi giełdowy DM IDM.
— Nową emisję akcji powinniśmy przeprowadzić na przełomie trzeciego i czwartego kwartału. Będzie to oferta średniej wielkości — mówi Grzegorz Leszczyński, prezes DM IDM.
Dzięki umowie z Arterią broker z Krakowa będzie w tym roku pośredniczył we wprowadzaniu na giełdę co najmniej siedmiu spółek, w tym Bankiera.pl, Gino Rossi, Hyperiona, Pol-Aquy, Monnari i One2One. Ale na tym nie koniec.
— W tym roku chcemy przeprowadzić co najmniej 10 ofert publicznych. W najbliższym czasie powinniśmy poinformować o kolejnych umowach ze spółkami chcącymi wejść na giełdę — podkreśla szef DM IDM.
Prognoza brokera na 2006 r. zakłada osiągnięcie 14 mln zł zysku netto, a rentowność kapitału własnego (ROE) ma osiągnąć 30 proc.